על חובות וזכויות מול חברות הביטוח

אנחנו מצפים כי בעת צרה חברת הביטוח תשלם את המגיע לנו, אבל זה לא תמיד קורה. עו"ד חנה בן יהודה על כל מה שחשוב לדעת כדי שנמצה את זכויותינו בזמן אמת
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%97%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%94 |
אילוסטרציה envato

כאשר אדם רוכש פוליסת ביטוח ומשלם עבורה ממיטב כספו, הציפייה הראשונית והטבעית שלו הנה כי בעת צרה, חברת הביטוח תפעל בכפוף לתנאי הפוליסה ותשלם לו את המגיע לו. עם זאת ולמרות זאת, במקרים רבים, אנו עדים לתופעה בה המבוטח אינו מודע לזכויותיו וחברות הביטוח, לכאורה, מנצלות זאת. הן אינן מכבדות את חובתן מכח ההסכם, מערימות קשיים רבים, מייצרות בירוקרטיה מתישה ומסובכת וכל זאת במטרה להימנע מתשלום מלוא הזכויות והכספים המגיעים למבוטח, אם בכלל הן משלמות לו בטיעונים כאלה ואחרים.

אולי יעניין אותך:

החוק שעוסק בחוזה הביטוח קובע, כי ההתיישנות על תביעת ביטוח במסגרת היחסים בין המבוטח לבין החברה המבטחת לפי פוליסה, חלה לאחר שלוש שנים מהיום בו אירע מקרה הביטוח. זאת ועוד, רבים מהמבוטחים, בקרנות הביטוח השונות, סבורים כי שליחת מכתב לחברת הביטוח עוצרת את מרוץ ההתיישנות והם לא צריכים להגיש תביעה לבית המשפט. טעות בידם! טעות זו עשויה לעלות להם בהפסד זכויותיהם ולעיתים בהפסד כסף רב בדמות פיצויים וקצבאות.

עורך דין חנה בן יהודה
עו"ד חנה בן יהודה

הבעיה טמונה בחוסר הידע של האדם ההדיוט ברזי דיני הביטוח והנזיקין. מסתבר שהרבה אנשים מחזיקים בפוליסות ביטוח רבות והם לא מודעים בגין מה הם מבוטחים ומהן הזכויות האמיתיות המגיעות להם. לכן, כאשר קורה להם מקרה ביטוח שמצריך את הפעלתו, הם לא יודעים למצות את זכויותיהם מול החברות השונות והפועל היוצא – הפסד ממון רב!

חשיבות הייצוג המשפטי

היום, המצב במדינת ישראל הוא כזה שמרבית פוליסות הביטוח הן פוליסות ארוכות טווח ומורכבות מאד שמקשות להבין את מהותן ותנאיהן. קל וחומר כשמדובר בתביעות כגון: אובדן כושר עבודה, פנסיה, סיעוד, פוליסות קבלנים, בריאות, מחלות קשות, ביטוח תלמידים וכיוצ"ב.

אלה כוללות תנאים רבים שיש לעמוד בהם, הפניות לנספחים, חריגים והוראות רבות. כאשר מנגד, לעיתים, ישנן בפוליסות הטבות המזכות בתוספת תשלומים שציבור רחב כלל אינו מודע להן.

אומנם, בעידן הדיגיטלי רוב המידע מצוי ונגיש ברשת וכל אזרח שיש לו נגישות יכול בזמנו הפנוי לקרוא את הפוליסות ולפעול בכפוף אליהם. אולם נשאלת השאלה האם היא מובנת דיה?

האם ניתן להבחין בדקויות ולהבין מה נדרש בדיוק לשם הכרה בתביעה? האם הפסיקה מוכרת? מהי החקיקה הרלבנטית? מהן הוראות המפקח על הביטוח? האם יש בידינו את ארגז הכלים והידע לטפל בצורה נכונה במקרה של תביעה?

כדי לממש את זכויותיכם בתחומי הביטוח על כל רבדיו ומורכבותו כדאי ומומלץ שבכל תביעת ביטוח תסתייעו במשרד עו"ד בעל מומחיות התחום זה.

למידע נוסף, לייעוץ וליווי, מוזמנים לפנות אליי
עו"ד חנה בן יהודה
כאן בשבילך!
052-8237100 03-9025542


עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות