כל מה שרציתם לדעת על דיני סייבר, משפט וטכנולוגיה

בעידן הטכנולוגי הנוכחי כולנו עושים שימוש רחב במבחר ענק של מכשירים אלקטרוניים לצרכים מגוונים. עו"ד שני רופא במאמר חשוב על טכנולוגיה, קניין רוחני ומה שביניהם
עו"ד שני רופא |
יש לכם פיתוח טכנולוגי חדשני? רשם החברות קורא לכם
אילוסטרציה envato

על אף וחרף העובדה שנוטים לכנות את ישראל כ"סטראט אפ ניישן", ניתן לראות, כי בניגוד למדינות מפותחות בעולם, אין בישראל בית משפט יעודי, ו/או שופטים המתמחים בסוגיות טכנולוגיה והיי טק – דבר שהופך את עבודת הפורצים והפצחנים למעט יותר קלה ואת עבודת גורמי האכיפה והחוק למעט יותר מסובכת.

עוד מאת עו"ד שני רופא:

טכנולוגיה מגוונת

בעידן הטכנולוגי של שנות האלפיים והמאה עשרים ואחת, כולנו עושים שימוש רחב ומגוון במבחר ענק של מכשירים אלקטרוניים וטכנולוגיים המשמשים למטרות שונות ולצרכים מגוונים. מהבית ועד לעסק, הכל מתופעל באופן טכנולוגי ומחובר באופן מקוון לאינטרנט.

טכנולוגיות רבות מבוססות על שבבים אלקטרוניים, בעוד אחרות על תוכנות ברמות שונות של מורכבות.

בעידן הזה, בכל פיתוח או ניהול של מוצר ומכשיר המכיל טכנולוגיה, נדרש לשכור שירותי עו"ד לשם ליווי משפטי הולם.

עו"ד שני רופא

כיצד יכול עורך דין לעזור בתחום הטכנולוגיה?

רק עורך דין בקיא ומנוסה בעולם ההייטק שכבר הצליח להשתפשף בכמה וכמה עסקאות אקזיט כאלה ואחרות, יידע לעזור לכם להגיע למטרה שלכם.

באם מדובר ברישום פטנט או קניין רוחני, סודות מסחריים, או מתן הגנה וליווי משפטי מול ספקי אינטרנט ולקוחות שמגיעים באמצעות האינטרנט.

יש לזכור, כי דיני אינטרנט ומחשבים הינם תחום משפטי יחסית צעיר ודינמי המתגבש ומתפתח במהלך העשור האחרון, ככל הנראה יותר מכל תחום משפטי אחר בקצב תאוצה שלא נראה כמותו.

1.אם בעבר פרסום פסק דין בתחום, עורר התרגשות רבה בקרב קהילת עורכי הדין המתמחה בתחום, כיום אין כמעט יום בו לא מוציא בית משפט פסק דין הכולל סוגיות מתחום דיני האינטרנט והמחשבים.
חלק מהסוגיות בתחום כבר הוסדרו בחקיקה, כמו חוק המחשבים אשר חוקק בשנת 1995 המגדיר ומפרט מהן עבירות מחשב.

2.חוק חתימה אלקטרונית משנת 2001 מסייע לכריתת חוזים והסכמים באמצעות רשת האינטרנט.

תביעה נגד עו"ד - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato
  1. חוק זכויות יוצרים משנת 2007 כולל סעיפים העוסקים בהגנה על תוכנות מחשב ותיקון מספר 40 לחוק התקשורת עוסק באיסור על שליחת דואר זבל (SPAM) .

עם זאת, עולם המשפט נותר בפער מתמיד אל מול הטכנולוגיה המתפתחת. סוגיות משפטיות הרות גורל כמו אחריות ספקי שירות ומנהלי אתרים לעוולות המתבצעות על ידי גולשים והזכות לפרטיות ברשת האינטרנט, טרם זכו להתייחסותו של המחוקק ובתי המשפט נאלצים לא פעם להכריע בעניינים אלה תוך הסתמכות על משפט זר.

לאתר ד"ר שני רופא ושות' – משרד עורכי דין


עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות