המדינה תשיב להוט 7.6 מיליון שקלים

ביהמ"ש קבע כי המדינה גבתה מחברת התקשורת מסים ביתר על יבוא מכשירי פיירבוקס שרכשה וסיווגה את המכס על המוצרים באופן שגוי
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי מרכז-לוד, אחיקם סטולר, הורה כי המדינה תשיב לחברת הוט סכומי מס קניה ששולמו ביתר בסך כולל של 7.6 מיליון שקלים, בגין יבוא מכשירי פייברבוקס שקנתה החברה. כמו כן המדינה תשלם להוט הוצאות ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 50 אלף שקלים.

על פי התביעה שהגישה חברת הוט, היא ייבאה מכשירי ה'פייברבוקס' ועליהם היא שילמה למעלה מ7.6 מילון שקלים מס ביתר. המחלקות בין חברת הוט והמדינה, היתה בדבר חבות בתשלום מיסי יבוא, בגין יבואו של מכשיר הפייבוקס שלו שלושה שימושים: קליטת שירותי טלוויזיה, מירשתת וטלפוניה.

התביעה התקבלה

המדינה הנתבעת העמידה את עיקר המחלוקת בשאלת סיווג המכס של הטובין. לעומתה העמידה חברת הוט את עיקר המחלוקת בשאלה: האם למדינת ישראל מותר להטיל מסי יבוא על מכשירי Box Top-Set, כדוגמת מכשיר הפייברבוקס, נוכח הוראות האמנה הבינלאומית העוסקת בסחר בטכנולוגיות מידע, הידועה כ"הצהרה בדבר מסחר במוצרי טכנולוגיות מידע" The Ministerial Declaration on Trade in Information Technology Products הסכם ITA, אליו הצטרפה המדינה בשנת 1997 ולפיכך טוענת התובעת שאין לחייבה במיסי יבוא, וזאת ללא כל תלות בסיווגם.

השופט סטולר שקיבל את תביעת חברת הוט במלואה, קבע שסיווג המכס היה שגוי וכן לכאורה המדינה הפרה אמנת מס עליה היא חתומה, בנוסף קבע השופט שהוט לא "גלגלה" את המס על לקוחותיה וכאמור לבסוף חייב השופט להשיב להוט את הסכום שגבתה ביתר.

"התובעת", כתב השופט סטולר בהחלטתו, "הוכיחה ברמת ההוכחה הדרושה במשפט אזרחי כי הפונקציה העיקרית של מכשיר הפייברבוקס היא מרשתת וטלפוניה כטענת התובעת ולא טלוויזיה כטענת הנתבעת. לפיכך פרט המכס המתאים לסיווג הטובין נשוא הדיון הינו פרט 85.17-6290 לצו תעריף המכס, הן מהטעם כי זה הוא פרט המכס היחיד המתאר את מכלול הפונקציות שבמכשיר, ולחילופין מהטעם שהפונקציה העיקרית בטובין הינה התקשורת".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אחיקם סטולר

___________________________________________________________

עו”ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות