לא שילם 3 חודשים מע"מ – ירצה 7 חודשי עבודות שירות

בעל חברה בענף שירותי הנדסה הורשע ע"פ הודאתו בעבירות מס בהיקף של כ-760 אלף שקלים. ביהמ"ש גזר עליו גם 38 אלף שקלים בגלל ש"טרם הסיר את המחדל"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, 7 חודשי עבודות שירות וקנס 38 אלף שקלים, לבעל חברה בענף שירותי הנדסה והחברה שלו שהורשעו על פי הודאתם בביצוע עבירות של הפרת החובה לתשלום מס ערך מוסף.

לפי עובדות כתב האישום בהן הודו הנאשמים, הנאשמת הינה חברה הרשומה בענף שירותי הנדסה ושירותי ייעוץ טכני הנדסי הנדסה אזרחית ויזמות בניה ובכל התקופה הרלבנטית לכתב האישום, הנאשמים היו חייבים להגיש למנהל המאשימה, דוחות תקופתיים, בצירוף תשלום המס המתחייב, במועד ובדרך שנקבעו בחוק ובתקנות מע"מ. למרות חובתם החוקית האמורה, הנאשמים הגישו דוחות תקופתיים לשלושה חודשים ללא צירוף תשלום כנדרש על פי החוק והתקנות. מרכיבי הדוחות התקופתיים אותם ציינו הנאשמים על גבי הדוחות והמפורטים בכתב האישום מעידים על יתרה לתשלום בסך של 760 אלף שקלים.

טרם שילם

התביעה, חזרה על נסיבות ביצוע העבירות. ביחס לאחד הדוחות ומסרה כי הנאשמים הגיעו להסדר תשלומים, הפקידו 4 שיקים אשר מתוכם נפרעו 2, ו-2 נוספים חזרו ללא כיסוי, משכך ההסדר בוטל ולא נערך הסדר חדש. חוב המס בסך – 764 אלף שקלים שלא סולק, מהווה קרן לצורך פלילי בלבד.

החוב הכולל של הנאשמים נכון להיום, מגיע לסכום של 1.5 מיליון שקלים. כמו כן, דוחות בגין התקופות נובמבר ודצמבר 2019 טרם שולמו. אשר לחברה נטען כי החל מחודש יולי 2020 היא מצויה בהליך פירוק.

ההגנה העידה את אימו של הנאשם, שמסרה כי היא אלמנה בת 65, אשר איבדה את כל רכושה אשר צברה בעמל רב כל חייה, בשל החובות שהצטברו עקב קריסת החברה הנאשמת וערבותה לחברה. עוד ציינה, כי המשפחה תרמה רבות לקהילה וכך גם בנה הנאשם. הוא מנסה לאסוף את עצמו ולהשתקם, מחפש עבודה כשכיר. ענישה מכבידה עלולה להקשות על השיקום שלו וההתקדמות שלו בחיים. היא ביקשה מבית המשפט להתחשב בכך.

התחשבות במצב הכלכלי

השופט בנג'ו ציין בגזר הדין כי למרות המועדים השונים של הגשת הדוחות, והעובדה כי לפי הפסיקה, ניתן להשקיף על אי הגשת הדוחות במועדים השונים, כאירועים שונים, לא נטען לריבוי אירועים על ידי המדינה, ועל כן, בית המשפט יתייחס בגזר הדין לכלל האירועים, כאירוע אחד, לצורך קביעת מתחם העונש ההולם, וכן לצורך גזירת העונש בתוך המתחם.

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "לא הסיר את המחדל עד היום, וטוען כי ניסה לבצע קיזוז עם יתרות הקיימות במס הכנסה אך ללא הצלחה. יוער, כי עד לכתיבת גזר הדין לא נמסר לבית המשפט ראיה על קיומה של יתרת זכות שקוזזה או ניתן לקזזה כנגד החוב האמור".

עוד הוסיף: "בשים לב לערכים החברתיים שנפגעו עקב מעשיו של הנאשם, עוצמת הפגיעה בהם, נסיבות ביצוע העבירה, אי צירוף תשלום בצד הדוחות התקופתיים, אי הסרת המחדלים, גובה קרן המס השלילית והנזק המתחייב מכך לקופת המדינה, כל אלה, לצד נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שפורטו לעיל, תוך מתן דגש לעובדה, כי מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי שהודה וחסך מזמנו של בית המשפט, סבורני, כי יש להטיל על הנאשם עונש מאסר של שבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. באשר לקנס, מתוך התחשבות במצבו הכלכלי הנטען, יועמד הקנס בשיעור 5% מגובה קרן חוב המס שלא סולקה".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שלמה בנג'ו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות