31 חודשי מאסר לסמנכ"ל הכספים של קבוצת נגב

אביהו איבשיץ הודה והורשע בעבירות דיווח במטרה להטעות משקיעים ובעבירות נוספות, במסגרת הפרשה שבה הורשע בשבוע שעבר מנכ"ל אפריקה תעשיות אבי מוטולה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר על אביהו איבשיץ, לשעבר סמנכ"ל הכספים של קבוצת נגב, שנתיים ושבעה חודשי מאסר בפועל, זאת, לאחר שאיבשיץ הודה והורשע בביצוע עבירות דיווח במטרה להטעות משקיע סביר ובעבירות נוספות, כך הותר הבוקר לפרסום. איבשיץ הורשע במסגרת הסדר טיעון שנערך בהליך גישור. בתיק שצורף לתיק העיקרי, איבשיץ הורשע על פי הודאתו בעבירה נלווית של מתן שוחד.

הרשעתו וגזר דינו של איבשיץ מצטרפים להרשעה בעבירות דומות של אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה תעשיות וקבוצת נגב, שעניינה הותר לפרסום בשבוע שעבר. כזכור, על פי הסדר הטיעון בעניינו של מוטולה, שטרם אושר על ידי בית המשפט , צפוי מוטולה לרצות שנתיים ועוד עשרה חודשי מאסר בפועל.

סוף לפרשה?

כן מצטרפים הסדרים אלה להסדרים שנחתמו זה מכבר עם תשעה נאשמים נוספים בפרשת "אפריקה תעשיות", שהורשעו גם הם בעבירות דיווח ובעבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו. ההסדרים שנחתמו בפרשה משקפים רף ענישה חדש ומשמעותי של ענישה על עבירות דיווח, ומבטאים את האחריות הפלילית הנרחבת שיש לייחס גם למעורבים משניים בביצוע עבירות אלה. בנוגע לכמה מהנאשמים המשניים קבע בית המשפט שמצופה מעובדים המונחים על ידי מעבידיהם לבצע מעשים בלתי חוקיים לא לשתף פעולה ואף לעזוב את מקום עבודתם ככל שאינם יכולים להימנע מביצוע ההנחיות.

על פי כתבי האישום, מוטולה ואיבשיץ יזמו במהלך השנים 2014-2011, תכנית עבריינית שיטתית שמטרתה הצגת מצגים "משופרים" ומטעים ביחס לנתונים הכספיים של אפריקה תעשיות וחברות הבת שלה. במסגרת תכנית זו הורו לכפופים להם, שעבדו באותה העת בחברות הבת של אפריקה תעשיות, להקדים את מועד ההכרה בהכנסות, לרשום הכנסות כפולות ולנפח באופן תרמיתי את מלאי הקבוצה.

"מרמה שיטתית"

כחלק מהפעילות המרמתית, נהגו מנהלים ועובדים בקבוצה, בהנחיית מוטולה ואיבשיץ, באופן שיטתי, לשייך הכנסות שנוצרו ברבעון העוקב לרבעון שכבר הסתיים, להכיר בהכנסות בגין סחורה שטרם סופקה ולעיתים אף בהכנסות בגין עסקאות בהן טרם נקבע איזו סחורה אמורה להיות מסופקת ובאיזה מועד.

כמו כן, בהנחיית מוטולה ואיבשיץ, פעלו מנהלים ועובדים בקבוצה כדי ליצור הכנסה פיקטיבית כפולה, בכך שחייבו בספרי הקבוצה חלק מלקוחותיה פעמיים. בנוסף, לקראת תום הרבעונים נהגו עובדים בקבוצה להעביר באופן רישומי מלאי ממחסן וירטואלי למחסנים הכוללים מלאי הנספר בדוחות הכספיים, כך שמלאי הקבוצה גדל באופן כוזב.

כתוצאה מפעילות מרמתית זו, כללו אפריקה ישראל תעשיות בע"מ וחלק מחברות הבת שלה, בדוחותיהן הכספיים בשנים 2014-2011, פרטים מטעים רבים ביחס לסעיפים מהותיים בדוחות הכספיים, ובכלל זה הכנסות הקבוצה, רווחיה, יתרות לקוחותיה והמלאי שלה, והכל בסך עשרות מיליוני שקלים.

_________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות