דקר 2 נערים – ניצל ממאסר בזכות הסדר טיעון מקל

ביהמ"ש השלום בראשל"צ קיבל את ההסדר בעניינו של הנאשם שהורשע בדקירה, תקיפה ואיומים של הנערים בשעת לילה מאוחרת. השופט: "התלבטתי עד מאוד"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 9 חודשי עבודות שירות, על נאשם שהורשע בפציעה בנסיבות מחמירות לאחר שדקר שני נערים על דבר של מה בכך. על חברו של הנאשם שהורשע בתקיפה וסיוע לפציעה בנסיבות מחמירות הוטלו חודשיים עבודות שירות.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן הגיעו הנאשמים בשעות הערב המאוחרות למסיבת יום הולדת שהתקיימה בלופט בראשון לציון. באותו מועד הגיעו שני אחים נערים לאכול במסעדה הסמוכה ללופט, כאשר הם רכובים על זוג אופניים. לאחר שעת חצות, כך נטען בכתב האישום, פנו הנערים לחזור לביתם, כאשר מ' רוכב על האופניים ומרכיב את ע' על שלדת האופניים.

איים גם על השכנה

כאשר עברו הנערים בסמוך ללופט, הבחין אחד מהם שנאשם 2 מסתכל לעברו, שאל אותו "מה הוא רוצה" והמשיך ברכיבה. בשלב זה קרא הנאשם 2 לחברו מתוך הלופט, והשניים הלכו יחדיו לכיוון הנערים כאשר נאשם 1 אחז בידו בסכין. לאחר שהגיעו אל המתלוננים, נגח החבר בפניו של מ' ובעט בגבו, ואילו נאשם 1 בעט בקטינים. השניים ברחו מהמקום ברכיבה על אופניהם, אולם הנאשמים דלקו אחריהם, כאשר בשלב מסוים דקר נאשם 1 את מ' בישבנו ואת ע' בכתפו. לנאשם צורף כתב אישום נוסף בו ציין אירוע תקיפה ושני אירועי איומים במהלכם תקף את שכנו ואיים על שכנתו.

התביעה הגיע עם הנאשם שדקר להסדר טיעון לפיו ירצה 9 חודשי עבודות שירות, השופט מיכלס התחבט האם לאשר את ההסדר, אולם בסופו של דבר קיבל אותו.

"לא בלי התלבטות"

"משהוצג הסדר טיעון סגור עם הנאשם, אינני נדרש לקיום דיון מעמיק בסוגיית מתחמי הענישה", כתב השופט. לדבריו, "לצד האמור, אודה שהתלבטתי עד מאד אם לכבד את הסדר הטיעון שהוצג, שאינו חף מקשיים. נקודה בעייתית היא סיום הליך בעונש של עבודות שירות, להבדיל ממאסר בפועל, זאת נוכח העובדה שלאחר צירוף התיק הנוסף לא ניתן לומר שמדובר במעידה חד פעמית או בשימוש בסכין בפעם הראשונה, גם אם השימוש שנעשה בסכין באירוע המתואר בתיק המצורף נועד 'רק' לצורך המחשת האיום".

השופט מיכלס הוסיף: "כאמור לא בלי התלבטות, מצאתי לאמץ בכל זאת את הסדר הטיעון, בהינתן שילובם של מספר נימוקים: הודאתו של הנאשם ולקיחת האחריות, גילו הצעיר של הנאשם, שהיה כבן 20 וחצי ביום ביצוע העבירה בתיק המרכזי, העובדה שהנאשם היה נתון במעצר במשך כחודש וחצי ובהמשך בתנאים מגבילים, כאשר במהלך תקופת המעצר נפגע בעצמו כתוצאה ממעשה אלימות של עצור אחר וחלוף הזמן מיום ביצוע העבירות, כאשר בפרק זמן זה נרתם הנאשם להליך טיפולי בחסות שירות המבחן ולא נפתחו נגדו תיקים נוספים".

______________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות