תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי – כך תעשו זאת

משרד עו"ד גלעד רמתי במדריך חשוב לכל מי שמבקש לתבוע את גמלת הסיעוד מהביטוח הלאומי. מי זכאי לקצבה וכיצד תוכלו לקבלה במלואה? כל הפרטים במאמר שלפניכם
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%9c%d7%a2%d7%93-%d7%a8%d7%9e%d7%aa%d7%99 |
אילוסטרציה envato

תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי- היא גמלה אותה רשאי כל אדם שהגיע לגיל פרישה וזקוק לעזרה במהלך חיי היום יום להגיש ולבקש. ישנם כמה גורמים ומוסדות שיש לפנות אליהם, אולם חשוב לבצע את התהליך לפי הנהלים על מנת לקבל את מלוא הקצבה לה הנכם זכאים.

עוד בנושא:

קיימות מספר אוכלוסיות יעד שזכאיות לקצבת סיעוד:

1. אזרחים, תושבי ישראל, מבוטחים בביטוח לאומי שהגיעו לגיל פרישה. אם קיבלתם אזרחות רק לאחר הגעתכם לגיל פרישה, תהיו זכאים לקצבה רק אם הגעתם מכוח חוק השבות וקיבלתם סל קליטה.

עו"ד גלעד רמתי
עו"ד גלעד רמתי

2. מתגורר בקהילה – כלומר מי שגר בבית או בדיור מוגן. אדם השוהה במחלקה סיעודית אינו זכאי לקצבה, אלא אם שוהה במחלקה לעצמאים או לתשושים, כמו גם אלה המתגוררים בבית אבות. הגמלה עלולה להישלל עבורם אבל לא תמיד.

3. על מגיש התביעה לקצבת סיעוד לא לקבל קצבת שירותים מיוחדים, קצבה מיוחדת לנפגעי עבודה עם נכות גבוה, גמלה לטיפול אישי מאוצר המדינה, הטבה או קצבה כלשהיא ממשרד הביטחון.

4. אדם הנדרש לסיוע או השגחה צמודה כמו סיוע במידה רבה בפעולות יומיומיות (הלבשה, רחצה, אכילה, טיפול בהפרשות, הליכה בבית וכד') או השגחה בבית למען בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו.

על המגיש בקשה לתביעת סיעוד לעמוד במבחן ההכנסות של ביטוח לאומי:

א.אם מדובר ביחיד אזי עליו להוכיח, כי הכנסתו החודשית לא עולה על 10,500 שקלים על מנת לקבל גמלה מלאה. מי שההכנסה החודשית שלו כיחיד, היא בין 10,500 ל-15,800 שקלים, יהיה זכאי רק למחצית מהקצבה. כמו גם מי שמרוויח יותר, לא יהיה זכאי כלל לקצבה.

ב.אם מדובר בזוג, אזי עליו להוכיח, כי הכנסתו החודשית יחד לא עולה על 15,800 שקלים על מנת לקבל קצבה מלאה. זוג שהכנסתו החודשית היא בין 15,800 ל-23,700 שקלים, יהיה זכאי ל-50% מהקצבה. זוג שמרוויח, יחד, מעל ל-23,700 שקלים, כלל לא יהיה זכאי לגמלה.

כך תגישו:

את התביעה, בצירוף מסמכים כגון: תדפיסי מידע רפואי מקיף הכוללים סיכומי אשפוזים, מרשמי תרופות, חוות דעת ממוסדות טיפוליים בהם היה המבקש או בדיקת רופא גריאטרי, יש להגיש או באופן מקוון באתר של ביטוח לאומי או פיזית בסניף ביטוח לאומי הקרוב לביתכם.

שימו לב, כי במקרה של בקשה לגמלת סיעוד לפני ניתוח מתוכנן, ישנה אפשרות לשלוח את הבקשה בחודש שלפני הניתוח ולעמוד בכל התנאים הבסיסיים לקבלת הקצבה.

לאתר גלעד רמתי, משרד עורכי דין


עו"ד גלעד רמתי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות