האח בביה"ח הפסיכיאטרי תקף מטופל – נידון לעבודות של"צ

עונש קל במיוחד נגזר על האח, 54, שהורשע כי תפס את המטופל בצווארו, טלטל אותו והיכה אותו. ביהמ"ש החליט שלא לבטל את הרשעתו אך קבע כי מדובר ב"כשל נקודתי"
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 250 שעות של"צ, על אח בבית חולים פסיכיאטרי, בן 54, לאחר שהורשע בתקיפת מטופל. השופט גבאי ריכטר שהורה לנאשם לחתום על התחייבות שלא יעשה זאת, הורה לאחר לפצות את המתלונן ב-1,500 שקלים.

מעובדות כתב האישום עלה, כי בזמנים הרלבנטיים שימש הנאשם אח בבית חולים פסיכיאטרי בירושלים. במהלך עבודתו, ניגש אל הנאשם אחד המטופלים ונגע בו מספר פעמים מאחור. בתגובה, הסתובב הנאשם למטופל, משך באוזניו ובאפו. בהמשך תפס בצוואתו של המתלונן, טלטל אותו והושיבו. לאחר מספר דקות שב המתלונן ונגע בנאשם מאחור. בתגובה, הסתובב הנאשם והיכה את המטופל בראשו בלוח קרטון שבידו, ובהמשך אחז את המתלונן בצווארו, טלטל אותו הושיבו.

עבירה לא מתוכננת

השופט ריכטר ציין בגזר הדין, כי אין מדובר בעבירה מתוכננת, אלא באובדן שליטתו של הנאשם בעצביו ובסבלנותו. אלא שהכשל אינו חד-פעמי, ואירע פעמיים במהלך אותו אירוע, שעה שהיה על הנאשם לחדול ממעשיו כבר בהזדמנות הראשונה.

"פער הכוחות שבינו כאחראי, לבין המתלונן, שהוא חסר ישע ותחת טיפולו וחסותו, הוא בגדר נסיבה לחומרה", נכתב בגזר הדין, "כפי שעמדתי בפרק הערכים המוגנים. הנאשם אחראי באופן מלא למעשיו, כפי שגם אמר בצדק לשירות המבחן. הפגיעה בחסר ישע מעצם טיבה, טומנת בחובה פגיעה החורגת מאדם שאינו בעל צרכים מיוחדים".

30 שנות שירות

השופט ריכטר דחה את בקשת ההגנה לבטל את הרשעת האח וציין כי המקרה בנסיבותיו בעל חומרה סגולית בשל הפער שבין הנאשם למתלונן והפגיעה הקשה ביסודות האמון שצריכים לשרור בין השניים מעצם הפגיעה, גם אם הייתה רגעית ובגדר כשל חד פעמי.

יחד עם זאת הדגיש השופט: "נסיבות ביצוע העבירה אינן מאפשרות היעתרות לבקשה. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מ-30 שנות שירות של הנאשם בתחום הסיעוד ולא סברתי כי בשל כשל נקודתי אחד, עליו הנאשם הביע חרטה, ושבגינו איבד את עבודתו, צריכה להיות מניעה לשוב ולהעסיקו בתחום בו עבד כל חייו".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות