"אסור להנהלת טאואר סמיקונדקטור להתערב בהתארגנות העובדים"

ביה"ד לעבודה בנצרת קיבל את בקשת ההסתדרות והוציא צו המגן על זכותם של העובדים להתאגד. על ההנהלה נאסר להפעיל לחץ על העובדים בניסיון למנוע מהם להצטרך להתארגנות
דנה לווינסקי |
עובדי מפעל טאואר סמיקונדקטור. צילום: דוברות ההסתדרות

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל אתמול (יום ד') את בקשת ההסתדרות והוציא צווי מניעה זמניים להגנה על זכות ההתארגנות של עובדי חברת טאואר סמיקונדקטור במגדל העמק. בין היתר, נאסר על הנהלת החברה להתערב בהתארגנות, להפיץ מסרים נגדה, להפעיל לחץ על העובדים או לפגוע בעובדים שרוצים להצטרף להתארגנות.

עוד בדיני עבודה:

בתחילת השבוע שעבר החל מהלך התארגנות של עובדי מפעל טאואר סמיקונדקטור בהסתדרות, במטרה להקים ועד עובדים ולהיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בחברה. מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים על רקע רצונם של עובדי טאואר להבטיח את תנאי תעסוקתם ולדאוג לשיפור הזכויות והתנאים שלהם.

ראיות לפגיעה בהתארגנות

ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה לאחר שלדבריה הגיעו לידיה עדויות והקלטות המעלות חשד לפגיעה בהתארגנות של עובדי טאואר. במסגרת בקשה שהוגשה לבית הדין ביקשה ההסתדרות למנוע את הפגיעות בהתארגנות העובדים.

בין היתר, טענה ההסתדרות כי חברי ההנהלה בכל הדרגים קיימו כינוסים בחברה שעסקו בהתארגנות. בנוסף, נטען על ידי ההסתדרות כי מנהלים בכירים כינסו עובדים בסמוך לשער הפנימי של המפעל כדי להחתים אותם על טפסי ביטול חברות בהסתדרות.

בדיון הראשון בעניין שנערך היום הציגו באות כוח ההסתדרות, עו"דענת גוטמן מהלשכה המשפטית לאג"מ ועו"דמור ארזי גלבוע, יועצת משפטית במרחב עמקים צפוני, ראיות, לכאורה, שמוכיחות את הפגיעה הקשה בזכות ההתארגנות.

צווי מניעה

לאחר שבית הדין האזין לטענות הצדדים והתרשם ממכלול הראיות שהונחו לפניו, הוא נעתר לבקשת ההסתדרות לצווי מניעה זמניים ואסר על הנהלת החברה להתערב בהתארגנות, להפיץ מסרים נגדה, להפעיל לחץ על העובדים או לפגוע בעובדים שרוצים להצטרף להתארגנות.

בנוסף, בית הדין הוציא גם צו זמני שמורה לטאואר לאפשר לנציגי ההסתדרות והוועד להיפגש ולשוחח בכל חלק משטח המפעל עם כל אחת ואחד מעובדות ועובדי כל המחלקות שבמפעל, ללא הפרעה או התערבות כלשהם, ובכלל זה לחלק להם חומר הסברתי מטעם ההסתדרות.

"אל תחששו להצטרף"

בנוסף לסעדים המבוקשים שאושרו, חויבה החברה לתאם עם נציגות העובדים ארבעה מועדים שבהם, במשך חצי שעה על חשבון זמן העבודה, ההסתדרות וועד הפעולה יוכלו לערוך אסיפות הסברה לעובדים.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מברך על ההחלטה וקורא לכל העובדים לא לחשוש להגיע לאסיפות כדי לקבל את כל ההסברים. אנחנו איתכם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות