הביא נשק לקטטה – נדון ל-15 חודשי מאסר

תושב י-ם הורשע כי הבחין בקטטה שבה היה מעורב קרוב משפחתו והלך להצטייד באקדח. אף שלא נעשה בו שימוש קבע ביהמ"ש כי יש להחמיר בענישה על החזקתו
מעיין לביא |
אקדח, ארכיון.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, גזרה 15 חודשי מאסר, על תושב ירושלים, בן 20, ללא עבר פלילי, שהורשע, על פי הודאתו בעבירת החזקת נשק, לאחר שבמהלך קטטה רץ לביתו והביא אקדח לירות על אחד המעורבים.

עוד בפלילים:

בחודש אוגוסט האחרון, התרחשה קטטה בין מספר אנשים, שאחד מהם הוא דודנו של הנאשם. הנאשם חלף במקום, הבחין בקטטה, עצר את רכבו, ירד ממנו ורץ לסייע לבן דודו. במהלך הקטטה, אדם שזהותו אינה ידועה, הכה את הנאשם ואיים עליו. כשתי דקות לאחר מכן הנאשם רץ לביתו, שנמצא סמוך למקום הקטטה, במטרה להצטייד באקדח ולחזור לקטטה. בסמוך לאחר מכן שב הנאשם למקום הקטטה כשהוא רעול פנים ומצויד באקדח. הנאשם ניסה לדרוך את האקדח במטרה לירות באוויר, אך בשלב זה בן משפחתו תפס אותו ודחף אותו לעבר הבית.

הודה במיוחס לו

הצדדים הציגו הסדר דיוני שלפיו כתב האישום תוקן. הנאשם הודה במיוחס לו והורשע. עוד הוסכם שהמאשימה לא תביא ראיות לסתור את טענת הנאשם, כי האקדח לא שייך לו, כי הוא קיבל אותו מאחר לצורך ירי שלא בוצע והחזירו לאחר, אך תטען כי אין מדובר בנסיבה מקלה. לא נערך הסדר לעניין העונש.

השופטת סקפה שפירא ציינה בגזר הדין כי תופעת החזקת הנשק הבלתי חוקי והשימוש בו מחייבת לשקול גם שיקולים של הרתעת הרבים, ומחייבת מסר חד משמעי, ברור ומרתיע. "כל מי ששולח ידו בהחזקת נשק בלתי חוקי", כתבה, "ללא כל שכן מתוך כוונה לעשות בו שימוש, ימצא את מקומו מאחורי סורג ובריח, גם כאשר מדובר בצעירים נטולי עבר פלילי".

תופעת אחזקת הנשק הלא חוקי

בכל הנוגע למאמציו של הנאשם לתקן את תוצאות העבירה, ציינה השופטת כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שהנאשם לא הסגיר את האקדח שאותו החזיק ולא מסר פרטים כלשהם שיאפשרו לאתרו ולתפוס אותו.

"עובדה זו היא בעלת משקל רב בפרט בימים שתופעת החזקת הנשק ושימוש באקדח בלתי חוקי גואה וגורמת לקורבנות בגוף ובנפש כמעט מדי שבוע. בנסיבות אלה, אף אם היה מקום לשקול את הציפייה לשיקומו של הנאשם, יש להתייחס אל מעשיו ואל העבירה שביצע כבעלי חומרה מיוחדת שאינה מאפשרת להעדיף את שיקולי השיקום", כתבה השופטת בגזר הדין.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות