עובדי גולן טלקום לביהמ"ש: ההנהלה פוגעת בהתאגדות שלנו

ההסתדרות הלאומית פנתה באופן דחוף לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבוע כי היא הארגון היציג בקרב עובדי גולן טלקום: "ההסתדרות הכללית פועלת מטעם המעסיק"
אייל חן |
גולן טלקום, צילום: פלאש 90

ההסתדרות הלאומית פנתה היום (יום ד') באופן דחוף לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבוע כי היא הארגון היציג בקרב עובדי גולן טלקום. בפנייתה טוענת הלאומית כי בהתאם להתרחשויות בשטח ביום כניסת עובדי הכללית למשרדי גולן טלקום, ניתן לקבוע כי "ההסתדרות הכללית פועלת כארגון מטעם המעסיק ועושה שימוש כוחני בנציגי ועד סלקום".

עוד בדיני עבודה:

הלאומית מבקשת צו המונע מהנהלת החברה לסייע להסתדרות הכללית לפעול לשם יציגותה בקרב עובדי גולן טלקום. בכתב התביעה נכתב: "בקשה לצו הקובע כי הנהלת החברה (גולן טלקום) עשתה יד אחת עם ההסתדרות הכללית ובשיתוף פעולה עם הנהלת חברת סלקום תוך כדי פגיעה בהסתדרות הלאומית".

בפנייתה לבית הדין מתארת ההסתדרות הלאומית את הליך ההתארגנות וכניסת ההסתדרות הכללית אל תוך משרדי גולן טלקום תוך שיתוף פעולה לכאורה עם הנהלת החברה וחברת סלקום.

הקשר בין סלקום לגולן טלקום

על פי התיאור פעלו אנשי הכללית ביד חופשית בשטח גולן טלקום בעוד הלאומית הינה הארגון היציג במקום. לטענת הלאומית, "יש לתמוה מהיכן קיבלה לידה ההסתדרות הכללית את מאגר הטלפונים של עובדי החברה!!!".

עוד מציינת בהבלטה ההסתדרות הלאומית כי מר אילן סיגל שהינו מנכ"ל גולן טלקום, הוא גם מנהל הפיתוח העסקי בקבוצת סלקום וחבר בהנהלת סלקום, כך שהקשר בין חברת סלקום ובין גולן טלקום ברי לכל בר בי רב.

בפנייתה לבית הדין עוד קובעת ההסתדרות הלאומית: "אין ולא יעלה על הדעת כי מעסיק שחפץ בייקרו של ארגון עובדים אחר, וזאת בשל יציגותו בקרב עובדים אחרים השייכים לקבוצה – יפעל לסילוקו של ארגון העובדים היציג במקום". בפנייתה לבית הדין מבהירה ההסתדרות הלאומית כי תבקש לזמן לעדות בדיון גם את יו"ר ועד סלקום מיה יניב. "עדות אשר תוכיח לבית הדין הנכבד כי הנהלת סלקום היא אשר הורתה על ביצוע המהלך ואפשרה את קיומו להסתדרות הכללית".

"עשו מחטף"

ומלבד כל זאת, פונה ההסתדרות הלאומית לבית הדין הארצי לעבודה ומבקשת לקבוע כי "קיימת מניעות הלכתית בשל משא ומתן קיבוצי המתנהל אל מול הנהלת החברה".

שלומי אזולאי, יו"ר ועד עובדי גולן טלקום מסר: אנו מצרים על המחטף שעשתה ההסתדרות הכללית כלפי עובדי החברה תוך פיזור הבטחות חסרות בסיס לעובדים. ועד עובדי גולן טלקום הביא הישגים חסרי תקדים לעובדים וימשיך לדאוג לעובדי החברה".

את ההסתדרות הלאומית מייצגים עו"ד בטי מצר לוי, רוית קרן-רוזין ממשרד עו״ד מצר-לוי וקרן-רוזין, ועו"ד רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות