11 חשודים בסחיטה באיומים על חברות בנייה

המשטרה ורשות המסים עצרו הבוקר חשודים, בעלי חברות שמירה, שאיימו על מנהלים באתרי בניה כי אם לא ישכרו את שירותי אבטחה יגרם נזק לאתר
דניאל בן חמו |
מעצר, ארכיון

שיטת איומים ידועה לחברות בניה, היא הקמת חברת שמירה ואיום על חברת הבניה כי באם לא ישכרו את שירותיה יגרם נזק לאתר הבניה. הבוקר (יום ג') הפכה חקירה משותפת של המשטרה ורשות המיסים לגלויה עם מעצרם של 11 תושבי הדרום בעבירות רבות של סחיטה באיומים של בעלים ומנהלים בחברות בנייה.

אחד החשודים בפרשה נעצר בפריז בשיתוף פעולה עם משטרת צרפת. במשטרה מייחסים לחשודים עבירות איומים וכן עבירות כלכליות נרחבות והלבנת הון בהיקף נרחב.

המשטרה בשיתוף רשות המיסים ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומורכבת, הנוגעת לעבירות פליליות שבוצעו על ידי חשודים וחברות המספקים שירותי שמירה לחברות גדולות(באתרי בנייה). החשדות עוסקים בעבירות כלכליות- עבירות מרמה, עבירות מס והלבנת הון, בהיקפים גדולים הפוגעים בכלכלת המדינה וכן בעבירות איומים.

מערך גדול של חברות שמירה

היום בשעות הבוקר המוקדמות, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות חוקרי ובלשי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית ביחד עם יחידות משטרה נוספות, על בתיהם ועסקיהם של 11 חשודים שנעצרו בחשד למרמה, הפצת חשבוניות פיקטיביות, איומים, עבירות מס ועבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון.

בין העצורים, חשוד שנעצר בפריז בשיתוף משטרת צרפת ונציג משטרת ישראל בצרפת.

בנוסף למעצרים, עוכבו עשרות חשודים ובוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדי החברות במהלכם נתפסו סכומי כסף רב ומוצגים נוספים.

במסגרת מיקוד האכיפה בעבירות המבוצעות על ידי חברות הנחזות להיות חברות שמירה, הצטברו חומרי חקירה ומודיעין אשר הובילו לחשדות כי הוקם מערך גדול של חברות מתחום השמירה ואבטחה, שבעליהם והעובדים בחברות הללו ביצעו לאורך תקופה ארוכה באופן מאורגן ושיטתי, עבירות מס ומרמה בסכומי כסף גדולים מאוד. העבירות בוצעו על פי החשד בסיוע נותני שירותים פיננסים שונים.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובהמשך היום יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה להאריך את מעצרם.

"תיקים בעלי קושי אנהרנטי", עו"ד פאדי אסעד

עו"ד פאדי אסעד: "אין הרתעה"

עו"ד פאדי אסעד, המתמחה בתחום הפלילים והצווארון הלבן, התייחס לחקירה ואמר לאוביטר: "במדובר בתופעה מוכרת בקרב קבלני הבניה שנמשכת זמן רב וזאת לאור העדר ההרתעה מטעם רשויות אכפת החוק. מדובר בתיקים שיש בהם קושי אנהרנטי להוכחה לאור סוג העבירות המיוחסות. בהרבה מקרים האיום הוא מרומז ולא מפורש ולאו דווקא ששמיעת הדברים תתפרש כאיום או סחיטה, או ככוונה להפחיד, העניין תלוי בנסיבות אמירת הדברים, דבר שניתן לפרשנות שונה בין מקרה למקרה".


עורך דין פלילי פאדי אסעד

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות