מנהל הדיר של קיבוץ גבע הורשע בהתעללות בכבשים

ביהמ"ש גזר קנס של 40 אלף שקלים על הנאשם ו-30 אלף שקלים על סוחר כבשים שהורשע גם הוא בהתעללות. הקיבוץ שעמד לדין גם הוא, נמחק במסגרת הסדר טיעון
דנה לווינסקי |
כבשים, ארכיון צילום: משטרת ישראל

שופט בית המשפט השלום בבית שאן, יעקב סולומון, גזר על מנהל דיר כבשים בקיבוץ גבע 3 חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 40 אלף שקלים, ועל סוחר כבשים חודש מאסר על תנאי וקנס בסך 30 אלף שקלים זאת בגין התעללות בבעלי חיים בקיבוץ. השניים אף חתמו על התחייבות כספית שלא יחזרו על המעשים.

  • נגד השניים הוגש כתב אישום בעקבות תלונה שהגישו עמותות "אנימלס" ו"תנו לחיות לחיות", לאחר שתחקיר של עמותת אנימלס, חשף התעללות קשה ואכזרית בכבשים ובטלאים.
  • כתב האישום, שהוגש בספטמבר 2018, היה כתב האישום הראשון בישראל שהוגש גם נגד הקיבוץ, קיבוץ גבע, הבעלים של המשק התעשייתי ולא רק נגד עובדים, אולם הקיבוץ נמחק מכתב האישום במסגרת הסדר הטיעון.

סכנה לבריאות הציבור

בכתב האישום תוארה שורת מעשי התעללות וסיכון לבריאות הציבור, בהם השלכת טליים חיים בני יומם לפח האשפה, הובלה של כבשים פצועות וחולות הזקוקות לטיפול רפואי ושחיטה שחורה.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, כבשה חולה לא קיבלה טיפול רפואי, ובכך "החזיקו הנאשמים בעל חיים מבלי לדאוג לבריאותו ולמניעת התעללות בו, שלא כדין".

הכבשה נמכרה ונשחטה במקום, ו"בעוד ראש הצאן נושם את נשימותיו האחרונות ושוכב שותת דם, בעט הנאשם מס' 1 בבטנו של ראש הצאן לצורך בדיקה אם ראש הצאן עדיין בחיים".

התאכזרות לכבשים

בנוסף להתעללות בכבשה, כתב האישום התייחס לסיכון לבריאות הציבור: "בכך ששחט בהמה מחוץ לבית מטבחיים, בתנאים שאינם סניטריים, ללא פיקוח של רופא וטרינר, והובילה בתנאים בלתי ראויים להובלת בשר כשהבשר מיועד למאכל אדם, כאשר הפקת הבשר, כאמור, עלולה לגרום לזיהומים ולהפצתן של מחלות בעלי חיים מגפתיות".

מקרה נוסף בגינו הורשעו הנאשמים נגע לכבשה שסבלה מצניחת רחם. במקום לספק לה טיפול רפואי, הנאשמים תפסו אותה מפרוותה באגרסיביות והעמיסו אותה לרכב הובלה. "במעשיהם האמורים לעיל, התעללו הנאשמים בבעל חיים, עינו אותו והתאכזרו אליו, שלא כדין", נכתב בכתב האישום.

כאמור השופט סולומון, גזר את דינם של שני הנאשמים מנהל הדיר וסוחר הכבשים וחרף בקשת התביעה למאסר בפועל, נגזרו עליהם מאסר על תנאי וקנסות.


לצפייה ודירוג כבוד השופט סולומון יעקב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות