ייצוגית נגד מועצת בנימינה: "החזירו כספים שגביתם שלא כדין"

בבקשה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה טוען מחזיק נכס בשטח המועצה, באמצעות עו"ד יוסף-חי אביעזיז, כי חיוב היטלי המים נעשה בסטייה חמורה מהוראות חוקי העזר
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה, בסך כ-700 אלף שקלים, על ידי מחזיק נכס בשטח המועצה שחויב לטענתו שלא כדין בתשלומי היטלי פיתוח ותשלומים שונים למועצה.

בא כוח התובע, עו"ד יוסף-חי אביעזיז, טען בבקשה, כי מדובר בגבייה שלא כדין של המועצה, אשר מחייבת בהיטלי "מים" עבור רכיב "קרקע" ורכיב ״בנין״ – תוך שההצמדה של התעריף נעשתה שלא כדין, בסטייה חמורה מהוראות חוקי העזר.

  • על פי הבקשה, המבקש מחזיק בנכס שנמצא בבנימינה, בקשר עם בקשה להיתר בניה שהגיש המבקש בנוגע לנכס, הפיקה המועצה דרישה לתשלום היטלים שונים בשווי כולל של כ-136 אלף שקלים. המבקש שילם בסמוך להפקת דרישת התשלום את כלל התשלומים הנקובים בדרישת התשלום. לאחר ששילם המבקש את הסכומים הללו, גילה שנגבה ממנו תשלום עבור "היטל מים קרקע" ו"היטל מים מבנה" וההצמדה של תעריף זה נעשתה בצורה לא חוקית.
עורך דין יוסף-חי אביעזיז
עו"ד יוסף-חי אביעזיז

תשלום ביתר

בבקשה ציין עו"ד אביעזיז כי עיון בדרישת התשלום מלמד כי עבור תשלום היטל מים "קרקע" שילם המבקש סך של 198.46 שקלים למ"ר ואילו עבור תשלום היטל מים "בנין" שילם המבקש סך של 4,673 שקלים. לאחר בחינה שערך המומחה, המפורטת בחוות דעתו – עולה כי המשיבה גבתה מהמבקש, כמו-גם מיתר חברי הקבוצה, ביתר.

המשיבה, כך נטען, הצמידה את תעריפי ההיטל באופן שגוי, כך שהמבקש שילם ביתר כמו כלל התושבים ששילמו למועצה. "בשל-כך, ובשל העובדה שהמבקש נוכח לדעת שמדובר בפעילות רוחבית של המשיבה, גמר הלה אומר לייצג את עניינם של כלל חברי הקבוצה ומכאן התביעה הייצוגית", לשון התביעה.

"לחדול מגבייה לא חוקית"

הסעד המבוקש מבית המשפט לקבוע כי על המשיבה להשיב את סך גביית היתר בתוספת הפרשי ריבית והצמדה ע״פ הקבוע בחוק רשויות מקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובת), תש״ם-1980 עד למועד ההשבה בפועל ובכלל זאת לקבוע כי על המשיבה להשיב או לזכות את חשבונם של חברי הקבוצה בגין סכומים אשר נגבו שלא כדין בתקופה של שנתיים שקדמו ליום הגשת התובענה בצירוף הצמדה וריבית כחוק.

עוד התבקש בית המשפט לקבוע על ידי עו"ד אביעזיז, כי על המשיבה להשיב או לזכות את חשבונם של חברי הקבוצה בגין סכומים אשר ייגבו שלא כדין מיום הגשת התובענה ועד ליום בו תחדל המשיבה מהגבייה הלא-חוקית או לחילופין עד ליום אישור הבקשה.


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות