הזוכים במכרז להקמת כפר נופש בפלמחים נתבעים לפנות את המקרקעין

רשות מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים טוענות בביהמ"ש כי החברות הזוכות לא עמדו בהסכם הפיתוח וכי הממשלה קבעה לבחון מחדש את ייעוד המקרקעין
נעמה כהן |
פלמחים, צילום: פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים, הגישו לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה כנגד היזמים אשר זכו במכרז להקמת כפר נופש בפלמחים, לפינוי ממקרקעין בשטח של כ-70 דונם המהווים חלק מרצועת חוף פלמחים.

עוד בנדל"ן:

הנתבעות מעוז דניאל, חברה קבלנית לבנייה בע"מ ואוולון מיזמי נדל"ן בע"מ הינן חברות יזמיות, אשר בהתאם לייעוד המקרקעין, שהיה בתוקף באותו המועד, זכו במכרז לצורך הקמת כפר נופש בפלמחים.

הקרקע תוחזר לידי רמ"י?

בתביעה נטען כי לאור אי עמידה של הנתבעות בהסכם הפיתוח והחלטת ממשלה אשר קראה לבחון מחדש את ייעוד המקרקעין, לא הוארך הסכם הפיתוח עם הנתבעות ובסופו של דבר בשנת 2017 אושרה לתוקף תכנית חדשה ששינתה את ייעוד המקרקעין לייעוד גן לאומי. בהתאם להחלטה פועלת רשות מקרקעי ישראל להקצאת המקרקעין לרשות הטבע והגנים על מנת שתקים גן לאומי לרווחת הציבור.

מהתביעה עולה כי ממועד פקיעת זכויות הנתבעות במקרקעין, התנהלו מגעים בין הצדדים בנוגע לדרישות כספיות של הנתבעות ובניסיון להגיע להסכמות כוללות. מגעים אלו לא צלחו ולא הושג הסדר בעניין זה. לאחרונה התברר כי לפני כשנה הנתבעות השמישו שער והציבו שומר באופן שמונע גישה חופשית של הציבור לחוף. לפיכך, ולאחר שניסיונות להגיע להסכמות כוללות עם היזמים לא צלחו, הוגשה תביעת הפינוי לצורך החזרת המקרקעין לידי רשות מקרקעי ישראל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות