תושב מזרח י-ם נאשם בניסיון לינץ' בחרדי

הקורבן נקלע לתאונת דרכים והנאשם, כך לפי האישום, החל לתקוף אותו וליידות לעברו אבנים ביחד עם אחרים. הפרקליטות מייחסת לו ביצוע מעשה טרור של ניסיון חבלה בנסיבות מחמירות
רונן לוי |
ידוי אבנים הפרות סדר שטחים פלסטינים
צעירים מיידים אבנים. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים, בן 24, בגין מעשה טרור של ניסיון חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא. זאת לאחר שביחד עם אחרים, ניסה לבצע לינץ' בצעיר עם חזות חרדית שביצע תאונת דרכים.

עוד בנושא:

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות, נסע ברכבו צעיר בעל חזות חרדית מכיוון בית חנינה לכיוון רמת שלמה. במרכז שכונת שועאפט הוא איבד את השליטה ברכב והתנגש באי תנועה, לאחר מכן עזב את הרכב והחל לרוץ לעבר רמת שלמה.

באותה העת, נטען באישום, הבחין בו הנאשם שנסע ברכבו עם עוד אחרים, הם עצרו, רצו לעברו והחלו לתקוף אותו עם חגורות מכנסיהם ואבנים. תושבים שהיו במקום נחלצו לעזרתו ועזרו לו להימלט מהמקום ולהזמין משטרה. כתוצאה ממעשיהם, נגרמו לצעיר שפשופים, כאבים ומכות בגופו.

"סכנה לביטחון הציבור"

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, צוין כי אופי העבירה המיוחסת למשיב ונסיבות ביצועה לרבות העובדה כי המעשים נעשו כחלק מ"גל ההתפרעויות והתקיפות האלימות כנגד שוטרים ואזרחים, אשר פקד את ירושלים החל מחודש הרמדאן, ומהווה כיום מכת מדינה, בעקבות מבצע "'שומר החומות'".

"המעשים", נכתב עוד לביהמ"ש, "מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחון הציבור ומבססות את המסקנה כי אין חלופת מעצר אשר יכולה לאיין מסוכנות הנאשם. הדברים אמורים יתר שאת כאשר לא מדובר התפרעות בעלמא, כי עם בניסיון לבצע מעשה אכזרי על רקע מניע לאומני וכמעשה טרור, כאשר המשיב יחד עם אחרים מנצלים את מצבו של הקורבן אשר עבר תאונה ואינו יכול להזעיק משטרה ובוחרים לנסות להכותו שוק על ירך במטרה לגרום לו לחבלות חמורות רק מעצם היותו בעל חזות יהודית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות