האם צריך להיזהר ממה שנאמר בישיבות מועצה?

חברת מועצה שהאשימה בישיבה עו"ד לענייני מקרקעין ברמאות ובשקר מצאה את עצמה נתבעת בביהמ"ש על הוצאת דיבה: "הציתה אש בשדה קוצים"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך חצי מיליון שקלים, נגד חברת מועצה וועדת המשנה לתכנון ובניה, של עירייה במרכז הארץ, אשר במהלך ישיבת מועצה כינתה, על פי התביעה, עורך דין ונוטריון שעיקר עיסוקו במקרקעין, שקרן ורמאי.

עוד בנושא לשון הרע:

בתביעה נכתב כי התובע ייצג דיירים בפרויקט אשר לחלקם סכסוך משפטי עם מי שהיה יזם בפרויקט. דיירים אלה הגישו תביעה נגד היזם, אשר נמחקה בינתיים, ובמסגרת הסכסוך הושמעו גם השמצות לא בדוקות נגד התובע, ובכללן הטענה לפיה התובע מייצג באופן קבוע דיירים בפרויקטים בהם נעשית התקשרות עם אותו יזם.

מתיחות בקרב הדיירים

הנתבעת, נטען בתביעה, חזרה על טענות חסרות שחר אלה לפיהן אותו יזם התקשר עם דיירים גם בשני פרויקטים נוספים בהם מייצג התובע את הדיירים, לטענת התובע לפרויקטים נבחרו שני יזמים שונים בתכלית, שאין ביניהם שום קשר ובאחד הפרויקטים כלל אינו מייצג את דיירי הבניין.

על פי התביעה, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בחודש ינואר השנה, השמיעה הנתבעת באוזני כל המשתתפים בישיבה דברי השמצה ודיבה נגד התובע. פעם אחר פעם, כינתה הנתבעת את התובע שקרן ורמאי, והציגה אותו כמי שמשיג חתימות מדיירים על הסכמה לבחירת יזם תוך הפעלת כח.

על פי פרוטוקול הישיבה נאמר על ידה: "עורך דין שמשקר מול התושבים, מספר להם דברים לא נכונים", וכן: "החתימות של הדיירים מקבלים עם כוח… פשוט מרמים את האנשים, פנסיונרים ועולים שם גרים שלא יכולים לקרוא ולא מבינים על מה מדובר". בשלב מסוים חברת מועצה אחרת ציינה בפניה: "הזהרי עם טענות שעורך דין משקר", ובתגובה ענתה הנתבעת: "יש לי הוכחות שיש חתימות מזויפות".

"הכפישה אותי"

"כתוצאה מדברי השקר וההשמצה שהשמיעה הנתבעת במועצת העיר", כתב עורך הדין בתביעה, "נגרמו לתובע נזקים, המוערכים על ידו, לצורך קביעת האגרה, בסך 500 אלף שקלים. נזקים אלה כוללים ירידה צפויה בהכנסתו של התובע, אשר שמו האמין והטוב כעורך דין ישר והגון, הוא אחד הנכסים החשובים ביותר המשמשים אותו בעיסוקו כעורך דין".

עוד נכתב לביהמ"ש: "יצוין, כי מדובר בפרסום יוצא דופן, אשר התפשט כאש בשדה קוצים והפך לשיחת היום בקרב העוסקים בנדל״ן בעיר. בכל פרויקט חדש שהתובע מייצגו הוא נתקל באין ספור שאלות ומכשלות הנוגעות לפרסום ההשמצה נשוא תביעה זו, מה שמקשה עליו לייצג לקוחות במקצועיות וללא הפרעה. ובכל פנייה לקבלת שרות מקצועי מול מחלקת ההנדסה ושאר הגורמים הבכירים בעירייה להם נזקק התובע מכח עבודתו יש הרמת גבה וחוסר נעימות, המקשה על עבודתו של התובע".

לפני הגשת התביעה, טען התובע כי פנה לנתבעת, בהתרעה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, על מנת שתחזור בה מטענותיה נגדו ותתנצל על השמעתן, אך לטענתו הוא נענה הוא ע״י הנתבעת, כי עומדת היא על דבריה ובכוונתה להוכיח אותם בבית המשפט.

 

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות