גישור – כך תעשו זאת נכון

אנו מושפעים מקונפליקטים לאורך כל מעגל החיים המשפחתי, אולם גם כשגירושין עולים על הפרק, כדאי לעשות כל שניתן להימנע ממשפט מכוער ויקר ולפעול לגישור. עו"ד יעל סולקין לביא מסבירה
עו"ד יעל סולקין לביא |
גישור - כך תעשו זאת נכון
אילוסטרציה envato

משפחה היא מוסד חברתי, במסגרתו מתאגדים יחידים לקבוצה שיתופית הדוקה בעל מכנים ומטרות משותפות – במשמעות הכי שכיחה של מושג זה משפחה נוצרת על ידי שני בני זוג הנישאים זה לזה, וכוללת גם את ילדיהם המשותפים (וגם אלה שלא).

קונפליקטים נוצרים לאורך מעגל החיים המשפחתי, ולעיתים בעיות כאלה ואחרות אשר נוגעות בתחומי חיים רבים ומשפיעים עליהם, דורשות התייחסות מקצועית ספציפית.

גם כאשר האופציה של גירושין נמצאת על השולחן, תמיד חשוב לזכור, כי ברגע שיש ילדים שמעורבים בתמונה, היא שונה ואחרת לגמרי ועליכם לקחת בחשבון שכל צעד ושעל שתעשו יהיה בעל משמעות ארוכת טווח.

ההמלצה היא שלא להגיע לכדי משפט גירושין מכוער שיגבה את כספכם ואת מלוא האנרגיה שלכם, אלא לעבור בתחנת מבטחים קודמת לכן, הגישור.

עו
עו"ד יעל סולקין לביא

הסכם ממון

יותר ויותר זוגות, גם כאלה שצעירים ואינם עדיין בעלי רכוש רב ונכסים, עורכים כיום הסכם ממון. מדובר בהסכם שנעשה טרם הנישואין ומסדיר מה יהא ביום שבו החבילה תתפרק ושני הצדדים ייפרדו איש איש לדרכו. כלומר, ההסכם כולל את חלוקת הרכוש והממון ביום בו יוחלט על גירושין. הסכם ממון הוא הסכם שניתן לערוך בטרם החופה כאשר ניתן לאשר אותו בנוכחות נוטריון או רשם נישואין. זאת בניגוד להסכם ממון שנערך במהלך הנישואין שאז הוא צריך לבוא בפני בית משפט כדי לקבל אישור.

גישור בזמן גירושין

באם שני הצדדים הגיעו להבנה, כי הבחירה הכי טובה עבורם היא גירושין, והם מסכימים, כי יש להיפרד זה מזה שלא באופן מלחמתי ובאמצעות הסכם כתוב, ניתן לערוך הסכם שבו יובהר, כי הקשר הזוגי בא אל סופו וכי שני הצדדים מבינים שכך שייטב להם ומונים את זכויותיהם, כל אחד.

יש לציין כי הסכמי ממון נערכים לא רק בין זוג נשואים או שעומדים להינשא, אלא גם בין ידועים וידועות בציבור. הליך גישור גירושין, מהווה את הדרך המתאימה ביותר לבנות את הסכם הממון. ההליך מאפשר ניהול דיאלוג פתוח, תוך שימת דגש על הצרכים המשפחתיים, הרגשיים והכלכליים של שני בני הזוג. את הליך הגישור ינהל או ילווה מגשר/ת אשר הינו/ה עו"ד אשר הוסמך לכך ובעל ניסיון בגישור בין בני זוג ופתירת סכסוכים. מעבר לזה, מכיוון שיש שני צדדים, על שניהם להסכים לעו"ד המגשר ולהתחבר אליו במידה בה הם יסמכו על תהליך הגישור.


עו"ד יעל סולקין לביא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות