השליך דלת על אשתו ההרה – נידון לשנת מאסר

הגבר תקף את בת הזוג לעיני בנם בן ה-4 ובעקבות האירוע היא אושפזה למשך 3 ימים. למרות זאת, ועל אף שלא הביע חרטה, התחשב בו ביהמ"ש בגז"ד
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, דרור קלייטמן, גזר שנת מאסר וקנס בסך 500 שקלים על תושב פתח תקווה, שהורשע בביצוע עבירה של תקיפת בת זוג. בין השאר הוא עקר את הדלת והשליך אותה על גבה של אשתו בעת שהיתה בהריון. השופט קלייטמן הורה לו לפצות את האישה ב-2,500 שקלים.

עוד בנושא:

הנאשם והמתלוננת, הנם בני זוג נשואים ולהם ילד משותף בן 4 שנים שהתגורר עמם בדירתם בפתח תקווה. במועד התרחשות האירועים, הייתה המתלוננת בחודש השביעי להריונה ועל רקע וויכוח קודם בין הנאשם למתלוננת, במהלכו אמרה המתלוננת לנאשם כי ברצונה להיפרד ממנו, החל הנאשם לצעוק על המתלוננת וזו נכנסה עם בנם לחדר השינה וביקשה מהנאשם לצאת מהחדר.

הנאשם בתגובה, כך לפי כתב האישום בעניינו, החל לגדף את המתלוננת, אחז בדלת חדר השינה, עקר אותה ממקומה והשליכה על גבה של המתלוננת. מיד לאחר מכן, אחז הנאשם בשערות ראשה של המתלוננת, הכה אותה בבטנה ובגבה ומשך אותה באמצעות שערות ראשה אל חדר שינה אחר בדירה.

תקיפה לעיני הילד

בעודה על הרצפה, חבט בה הנאשם בבעיטות ובאגרופים. המתלוננת בתגובה נשכה את הנאשם בידו בניסיון להימלט מפניו. אז הכניס הנאשם את המתלוננת לחדר שינה סמוך וסגר את הדלת. המתלוננת דפקה על הדלת וצעקה כי יש לה כאבים בבטן ובתגובה פתח הנאשם את הדלת, נטל ממנה את הטלפון הנייד והשליכו מחוץ לדירה.

בגזר הדין השופט קלייטמן ציין כי בבחינת הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, האישה, בעקבות האירוע, אושפזה למשך 3 ימים. כך גם ציין את העובדה כי מעשה האלימות בוצע לעיניי ילדם הקטין.

לא הביע חרטה

"ככלל", כתב השופט בגזר הדין, "יש ליחס חומרה לעבירות מעין אלו אשר נעשות כלפי בת זוג בתוך תחומי ביתם המשותף של בני הזוג ופוגעות במתלוננת במרחבה הפרטי בו היא אמורה לחוש מוגנת יותר מאשר בכל מקום אחר. חומרה יתרה לנוכח העובדה שהמתלוננת הייתה מצויה בחודשי הריון מתקדמים".

השופט הוסיף: "בכל הנוגע לנסיבות אשר אינן קשורות בביצוע העבירה, שקלתי מן הצד האחד את העובדה כי הנאשם נעדר עבר פלילי וללא תיקים נוספים, וכן את גילו המתקדם של הנאשם. מן הצד השני לחובתו של הנאשם שקלתי את העובדה שבשום שלב של ההליך ואף לא בדברו האחרון, עליו ויתר טרם נגזר דינו, לא נטל הנאשם אחריות על מעשיו ולא הביע כל חרטה או צער על שנגרם למתלוננת".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דרור קלייטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות