חקירת מותו של פועל בניה: "כשלים הובילו לתאונה"

המשטרה הודיעה כי סיימה את חקירת התאונה שבה מצא את מותו פועל במהלך עבודות בבית בהרצליה. לאחר האירוע עוכבו מספר חשודים בחשד לגרימת מותו ברשלנות
אייל חן |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

הועבר לבחינת הפרקליטות, תיק חקירת מותו של פועל בניין פלסטינאי מאזור שכם, שנהרג בחודש נובמבר האחרון, בעקבות קריסת קיר בבית בהרצליה במהלכה נהרג הפועל בבית המיועד להריסה.

אולי יעניין אותך גם:

כאמור בחודש נובמבר, נפתחה חקירה שבמהלכה עוכבו מספר חשודים ביניהם, קבלן פלסטינאי שאינו רשום כקבלן, בעלי הנכס המדובר, קבלן ישראלי, מנהל העבודה וכן נגבו עדויות ממעורבים נוספים. כל החשודים כל אחד בתחומו, נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות וקבלת דבר במרמה.

על פי החשד, הקבלן הפלסטינאי שעסק בעבודות בינוי באתר ואינו קבלן רשום, הסתייע לכאורה בחתימת קבלן ישראלי על הבקשה לאישור התחלת הבנייה כקבלן רשום, זאת למרות שהאחרון אינו קשור לפרויקט.

כשלים בבטיחות

במסגרת החקירה, צוות החוקרים של יחידת פלס גילו מספר כשלים אשר הובילו לתאונה הטראגית ולמותו של הפועל הפלסטינאי, כגון אי מתן הדרכות, חוסר מוחלט של אמצעי תמיכה הנדרש בהריסת תקרות מבטון מזויין, אי ביצוע הנחיות מהנדס קונסטרוקציה, אי חלוקת אמצעי בטיחות אישיים לפועלים, שימוש בצוות לא מיומן ועוד. פעילות החקירה הובילה לעבודות בנייה נוספות בהם התנהלות הקבלנים הייתה במתווה דומה.

תיק החקירה שהתנהל בליווי פרקליטות מחוז ת"א, בסיומו הועבר לעיונם והחלטתם.

עו"ד פאדי אסעד

עו"ד פאדי אסעד: "שמירה על חיי אדם – אינטרס ציבורי ראשון במעלה"

עו"ד פאדי אסעד, המתמחה בפלילים, התייחס לחקירת מותו של הפועל ואמר לאוביטר: "ענף הבניה בארץ פרוץ וטעון פיקוח הרבה יותר הדוק מטעם המדינה ורשויות אכיפת החוק. החקירות בתיקים אלה נעשים בהרבה מקרים באיחור ניכר שפוגע בחשיפת האמת והעמדתם לדין של כל האחראיים לעניין.

"בהרבה מקרים תיקים נסגרים ללא הגשת כתבי אישום כאשר ניהול חקירה נכון היה יכול להוביל לתוצאה אחרת לחלוטין שיש בה לייצר הרתעה בקרב העוסקים בדבר. מקווה שבמקרה הנוכחי נאספו מספיק ראיות שיאפשרו לפרקליטות לקבל החלטה מושכלת נכונה וצודקת כי בסופו של דבר שמירה על חיי אדם היא אינטרס ציבורי ראשון במעלה שנוגע לכל אחת ואחת מאיתנו".

לאתר עו"ד פאדי אסעד לחצו כאן.

___________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות