ח"כ שאשא ביטון: "אנחנו בישורת האחרונה"

חברת הכנסת מתקווה חדשה התייחסה בכנס לשכת עוה"ד באילת לממשלה העתידית ואמרה: "כל הקשקוש על ממשלת שמאל אין בן מן האמת, יש פה כוח ימני משמעותי"
מערכת אוביטר |
ח"כ יפעת שאשא ביטון בכנס לשכת עוה"ד. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בכנס לשכת עורכי הדין התראיינה ח"כ יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה לעיתונאי יובל אראל והתייחסה להיתכנות להקמת הממשלה: ״אנחנו בישורת האחרונה ומאוד קרובים לממשלת שינוי. אני חושבת שאנחנו נמצאים במציאות שבה ברור לכולם שצריך לעשות הסדרה, ולהחליט מחדש מהם חוקי המשחק בין הרשויות השונות. המטרה שלנו היא לא לכופף ידיים אחד לשני אלא להחזיר את האמון שנשחק במערכות. כשנדע בדיוק מהי מערכת היחסים בין הרשויות נוכל לנהל את זה כמו שצריך. יש נושאים עקרוניים לדיון, ביניהם גם נושא פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. יש פרדוקס מובנה בתפקידו וזה משהו שצריך לדבר עליו".

עוד מכנס הלשכה:

"אם תסתכל על המבנה של הממשלה שעומדת לקום", הוסיפה שאשא ביטון, "יש בה דגש ימני מאוד חזק, כל הקשקוש שמדובר בממשלת שמאל אין בו מן האמת, גדעון סער הוא ימין, נפתלי בנט הוא ימין אביגדור ליברמן הוא ימין בני גנץ הוא ימין. יש פה כוח ימני משמעותי. אנחנו דואגים שכל עקרונותינו ישמרו. להשתתף בשיח שמדובר בממשלת שמאל זה השיח שנתניהו מוביל. צריך להקים ממשלה מאוד מורכבת וצריך לתת דגש למה שאנחנו מייצגים אידיאולוגית, לא תהיה פריטטיות כמו שהיה, אנחנו מורידים את מספר השרים בממשלה ואנחנו רוצים שתהיה ממשלה טובה ועניינית, שבעיקר תאחד את העם".

חברת הכנסת התייחסה גם למצבה של מערכת המשפט ואמרה: "גם במערכת המשפט יודעים שצריך לייצר איזושהי מערכת יחסים מוגדרת בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת, וככל שדבר כזה יקרה במסגרת חוק יסוד החקיקה יהיו פחות מתחים ונדע לנהל את הדברים בצורה נכונה, וגם אם לא בצורה א-פוליטית, כי אנחנו במסגרת פוליטית, אך כן בצורה הוגנת".

להזיז דברים במערכת החינוך

על תפקיד המיועד כשרת חינוך: "מערכת החינוך אחרי שנה מאוד קשה, התלמידים והמורים צריכים לחזור לשגרה, צריך לשים דגש על החינוך וההיבטים הרגשיים. צריך להחזיר את החינוך למערכת החינוך- לתת אוטונומיה למנהלי בתי הספר, שיהיה מקום ליצירתיות שהמורים ייזמו וייצרו. צריך לדאוג למעמד המורה, להביא להסדרת היחסים במשולש מורים-הורים-תלמידים, לחבר את בתי החינוך לקהילה, לחזק את מקצועות הליבה, לשנות את פורמט הבגרויות ולצמצם מקצועות ולהכניס רב תחומיות".

"אני חושבת", הוסיפה, "שאפשר לייצר התאמה של החופשות במערכת החינוך לחופשות של המשק, אפשר לייצר מצב שהחופש הגדול זז, וזה יעשה בשיתוף פעולה עם המורים. יהיו פה תהליכים משמעותיים במערכת החינוך, אך כולם יעשו ביחד עם המורים, ההורים והתלמידים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות