ליברמן: "מה שראינו בגבעת הקפיטול קורה פה היום"

פוליטיקה בכנס הלשכה: שר האוצר המיועד אמר כי הוא מקווה כי מדובר ב"תסריט בלהות". סגן השר קיש: "בואו נוציא את השיח של 'הבוגד' החוצה"
מערכת אוביטר |
בכנס לשכת עוה"ד באילת.
ח"כ אביגדור ליברמן צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בכנס לשכת עורכי הדין, התראיין אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו ואמר כי הוא מאמין שיאיר לפיד יוכל כבר היום (יום ג') להודיע לנשיא "עלה בידי להרכיב ממשלה. גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התראיין במושב אחר בכנס, המתקיים באילת, ואמר שבמידה והמנדט יחזור לכנסת "תקום ממשלת ימין".

עוד מכנס הלשכה:

ליברמן התייחס בראיון לעיתונאי יובל קרני להליכי הקמת הממשלה: "אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי ההסכם סגור. אני יכול להגיד לך שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש ניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי. אני מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא ׳עלה בידי׳".

"החברה הישראלית מתפוררת"

"אמרתי", הוסיף ליברמן, "כבר בעבר מקיאוולי הוא רק תלמיד של נתניהו. כשאני מסתכל על הניסיון המשפטי לטרפד את הממשלה, גם על הודעות יריב לוין שהוא לא יכנס עד שהוא לא יראה הסכמים קואליציוניים, אני מסתכל על הלחץ האלים שמוביל את גורמי הביטחון למסקנה שצריך אבטחה ברמה חמש לשני חברי כנסת מימינה, אני רואה את מה שראינו בגבעת הקפיטול קורה פה היום. אני מאוד מקווה שזה תסריט בלהות".

סגן שר הבריאות יואב קיש בכנס לשכת עוה,ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

עוד אמר: "אם יש משהו שנתניהו גרם לנזק לישראל זה התפוררות החברה הישראלית. מעולם לא ראינו חזית פנימית תוך כדי מלחמה בישראל, כל מה שקורה בדרום עם הבדואים, כל מה שקורה עם המגזר הערבי בצפון, מה שקורה במגזר החרדי. זה למעשה ציבור אחד שמקבל את החוקים ומתנהל בהתאם לנורמות: חילוני, מסורתי, כיפות סרוגות כולם משרתים, עובדים ומשלמים מיסים. כל השאר זו אוטונומיה".

"אם נתניהו היה זז הצידה – הייתה קמה ממשלה"

"נתניהו", המשיך ליברמן, "הטיף מוסר לכל העולם להשאיר שיקולים אישיים בצד, לו היה זז הצידה הליכוד היה מקים ממשלה מהר מאוד. אין שום סיבה לא להקים ממשלת ימין בלי רוטציה לו נתניהו היה זז. במדינת ישראל אין בחירות אישיות, מפלגת הליכוד קיבלה מיליון קולות והם היו אמורים להרכיב ממשלה. גם בנט, גם סער, הנדל, האוזר כולם עבדו לצידו של נתניהו אף אחד לא מוכן לשמוע ממנו ואף אחד לא מאמין לנתניהו. בנסיבות שנוצרו כולם הצליחו להתעלות מעל הפוליטיקה והמשקעים ולהתגבר על הכל".

לגבי תפקידו המיועד כשר האוצר והמצב הכלכלי בישראל אמר ליברמן כי ״הגירעון שלנו 11.6% שזה סכום דמיוני והחוב הכללי טריליון שקל. אם היינו משלמים חובות היו מתפנים כספים לבריאות וחינוך ועוד. להגדיל את הגירעון זה טירוף מוחלט זה יוצר אינפלציה וימוטט את המשק. הדבר הכי חשוב ליצירת צמיחה והגדלת תעסוקה – כל החברות הגדולות שיכולות להגדיל את מקומות העבודה והמועסקים. דבר שני – כל אותם מוסדיים להציג להם 50 פרויקטים בתחום התשתיות, תשקיעו את הכסף פה במדינת ישראל. לבחון מחדש את כל נושא החל"ת. תפקיד שר האוצר מבחינתי זה האתגר הכי גדול, שברנו שיאים באבטלה, יש חוב, יש גירעון, התחילה אינפלציה, העלאת מחירים בדיור בפירות בירקות – אני אוהב אתגרים. אני מכיר את המשק הישראל, מכיר את המבנה הממשלתי ואני חושב שעם כל הניסיון שלי זה אתגר עבורי".

סגן שר הבריאות יואב קיש ביחד עם יו"ר לשכת עוה"ד אבי חימי. צילום: דוברות שלכת עוה"ד

שר האוצר המיועד התייחס גם למצבה של מערכת המשפט ואמר: ״אני נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת – מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש״ס ויהדות התורה. האג׳נדה שלי זה ממשלה מתפקדת, כל שר עוסק בתחום שהוא אמון עליו. אם גדעון סער יהיה שר המשפטים, אני מציע שאף אחד לא יתערב לו בעניינים".

"מקווה שהמנדט יחזור לכנסת"

לעיתונאי קרני התראיין במושב אחר גם סגן שר הבריאות קיש, ממפלגת הליכוד. בהתייחסו למצב הפוליטי אמר: ״אני לא מסכים עם האמירה ששמאלנים בוגדים, ובאותה מידה אני מצפה מאנשי שמאל לגנות את מה שאומרים על נתניהו, בואו נוציא את השיח של 'הבוגד' החוצה. אני לא אהבתי את הציניות של איווט שאמר בוחרים ״ליכוד״ ולא ״נתניהו״. נכון על הפתק כתוב מח״ל, אבל כתוב – הליכוד בראשות בנימין נתניהו. זו ההבטחה שלנו, בניגוד לישראל ביתנו, אנחנו מפלגה דמוקרטית, והוא ראש המפלגה".

"אני מקווה", הוסיף קיש, "שהמנדט יחזור לכנסת ואני אומר לך שאם המנדט יחזור לכנסת תהייה ממשלת ימין שבה סער יוכל להוביל את האג׳נדה שהוא מאמין בה, להעביר פסקת התגברות ולהפסיק את השתוללות של בג״צ מול חוקי הכנסת".

ח"כ אביגדור ליברמן בכנס לשכת עוה"ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

סגן השר התייחס גם למתיחות מול ערביי ישראל ואמר: "יש בתוך ערביי ישראל שתי מגמות – אחת שנלחמת בנו, בדלנות, לאומנות שמיוצגת על ידי הרשימה המשותפת ובה אנחנו נלחם בכל הכוח. והשנייה היא של מי שרוצה להשתלב ולא מנסה לשנות את אופייה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, אותה צריך לחזק. אני ראיתי בהתנהלות של מנסור עבאס, וגם של עיסוואי פריג׳, התנהלות שונה מאוד מזו של אחמד טיבי".

מהפכה שיפוטית

על המערכת המשפטית ופסילת חוקי יסוד אמר סגן השר כי ״הנשיאה חיות עושה מהפכה שיפוטית הרבה יותר חמורה מזו של אהרן ברק, היא מבטלת חוקי יסוד משום שכך היא רוצה״.

על מבצע "שומר החומות": "אני מכיר את שיקוליו של רוה"מ הוא לא חיפש ללכת למערכה, יותר מזה הוא עשה ויתורים שעלו לו בבייס שלו. אתה חושב שלדחות דיון על שמעון הצדיק זה טוב לו? זה קשקוש שיאיר לפיד אומר שנתניהו יצא למערכה משיקולים פוליטיים.
ברגע שרוה"מ החליט שהוא לא נכנס רגלית לרצועת עזה, ניהול המערכה היה בכמעט אפס טעויות, כולל ההפסקה שלה. אפשר להתווכח אם היה נכון או לא נכון להכניס כוחות לקרקע. המבחן עכשיו הוא המבחן המדיני״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות