הסנגור הציבורי היוצא: "ביהמ"ש הציבו רף גבוה למשפט חוזר"

עו"ד יואב ספיר, שפורש בימים אלו מתפקידו בסנ"צ התייחס בכנס לשכת עוה"ד לנושא הרשעות השווא: "יש ספק סביר באשמתו של רומן זדורוב"
מערכת אוביטר |
הסנגור הציבורי הארצי הפורש, עו"ד יואב ספיר בכנס לשכת עוה"ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בכנס לשכת עורכי הדין באילת, ולקראת סיום תפקידו כסנגור הציבורי הארצי, התראיין עו״ד ד״ר יואב ספיר והתייחס לפרשת רצח הנערה תאיר ראדה, כשלדבריו "יש ספק סביר באשמתו של רומן זדורוב".

עוד מכנס לשכת עוה"ד:

״שני דברים מאוד מטרידים אותי בתיק הזה", אמר עו"ד ספיר, "׳תזת המחלץ האלמוני׳ שאין לה תימוכין, כי חקרו את כולם, ולא ראו מישהו שעשה מסלול כזה, והתזה הזו קיבלה ערעור מאוד משמעותי בהליך הבקשה למשפט חוזר כשהובהר שטביעת הנעל הזו הוטבעה בסמוך לרצח ולכן זה לא יכול להיות מחלץ. הדבר השני שמטריד אותי זה חוות הדעת של יצחק אילן ז״ל, אדם עם ניסיון עשיר בחקירות שב״כ, שיש להם מומחיות להבדיל בין הודאת אמת להודאת שווא, והוא מנתח שורה של דברים שהם אינדיקציות בעיניו לכך שמדובר בהודאת שווא. אני חושב ששני הדברים האלה יחד מעורר ספק סביר באשמתו״.

רומן זדורוב בדיון בערעורו בביהמ"ש העליון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפטים חוזרים? רף גבוה

עו"ד ספיר התייחס גם לסיכויים לנהל משפטים חוזרים בישראל ואמר כי ״בחלק גדול מהמקרים, בתי המשפט הציבו רף הרבה יותר מידי גבוה למשפטים חוזרים. מנגד, כאשר מתעורר חשש שמדובר בהרשעת שווא, אכן יש מקום לבחון את עצמנו שוב".

על יחידת התביעות של המשטרה אמר עו"ד ספיר: ״כמות המעצרים במדינת ישראל מאוד גדולה, ויש עשרות מעצרים שלא מדווחים. במדינה דמוקרטית, ומבקר המדינה התייחס לנושא וממשלת ישראל קיבלה החלטה בנושא – אין מקום לתביעה משטרתית. יש רשות חוקרת, יש רשות תובעת, ויש הפרדה ביניהן".

כסנגור הציבורי הארצי, התייחס עו"ד ספיר גם לגבי אופי לקוחות הסנגוריה הציבורית. ״95% מלקוחותינו הם עניים מרודים", אמר, "ברמה של נזקקות לסעד. מי שייכנס לאולם המעצרים של בית המשפט יראה אנשים בשולי החברה, אנשים עם התמכרויות אנשים עם מחלות נפש וגוף. אם אנחנו מייצגים 100 אלף מקרים בשנה אז המקרים הספציפיים זה בבחינת אדם נשך כלב. האינטרס שלי ושל הסניגוריה הציבורית זה שכולם יהיו מיוצגים. אני שמח מאוד שיהיה ייצוג פרטי, ואנחנו לא רוצים לחזור למצב שבו לא היה ייצוג לנאשם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות