בוטלה הרשעתו של איציק סעידיאן על החזקת סמים

ביהמ"ש מחק את ההליכים הפליליים בעניינו של סעידיאן, על רקע מצבו האנוש. סנגורו: "ציבור שלם של הלומי קרב חבים לו שזעק את זעקתם"
רונן לוי |
מביעים תמיכה באיציק סעידיאן. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, ביטל את הרשעת איציק סעידיאן בעבירות סמים וכן את כתב האישום שהוגש נגדו. כזכור סעידיאן הלום קרב, הצית את עצמו ליד משרדי אגף השיקום והוא מאושפז במצב אנוש. "איציק הבין היטב שלו זה לא בטוח שיסייע", אמר סנגורו לביהמ"ש, "אבל לאחרים זה בטוח יעזור. פעם נוספת איציק בחר לעמוד בראש ולחפות על כולם. ציבור שלם של הלומי קרב חבים לו שזעק את זעקתם".

עוד בחדשות:

נגד סעידיאן, הוגש כתב אישום לאחר שלפני קצת למעלה משנה עוכב על ידי שוטרים ברחוב הצנחנים פינת בית אל בתל אביב לבדיקת רישיונות. עקב ריח חריף של סמים שנבע מרכבו בוצע חיפוש במהלכו נמצא כי הנאשם החזיק בסמים מסוכנים שלא לצריכתו העצמית. יומיים קודם לכן נעצר סעידיאן ברחוב חובבי ציון בתל אביב שברשותו נתפס סם מסוכן מסוג מריחואנה.

"אירועי הקרב לא עזבו"

בחודש ינואר האחרון הורשע סעידיאן במיוחס לו וכזכור לאחר מכן הצית את עצמו ומאז הוא מאושפז במצב אנוש. אתמול ביקש הסנגור לבטל את הכרעת הדין ואת כתב האישום והתביעה קיבלה את בקשתו.

"עם שחרורו מצה"ל", כך סיפר הסנגור, "נתקל איציק בקשיים רבים מול אגף השיקום במשרד הביטחון. אירועי הקרב שלא עזבו לא נתנו לו להמשיך את חייו, הוא לא הצליח להירדם בלילה וסבל מסיוטים ומפלשבקים. הוא היה זקוק לטיפול שלא קיבל. לפני חודש וחצי איציק הצית את עצמו במחאה על התנהלות אגף השיקום במשרד הבטחון. איציק הבין היטב שלו זה לא בטוח שיסייע. אבל לאחרים זה בטוח יעזור. פעם נוספת איציק בחר לעמוד בראש ולחפות על כולם. ציבור שלם של הלומי קרב חבים לו שזעק את זעקתם".

הפרקליטות נעתרה לבקשה

התביעה קיבלה את בקשת הסנגור והתובע אף ציין: "חרף העובדה שאנו מצויים בשלב מתקדם של ההליך לאחר הכרעת דין, לאור המצב הטראגי בו אנו מצויים במצבו החמור בו מצוי הנאשם כשהוא על ערש דווי כפי שהוצגו לי נתונים עדכניים בעניין מצבו, החלטנו כי בנסיבות שנוצרו מוצדקת חזרתנו מכתב האישום בהסכמת ב"כ הנאשם".

כאמור השופט רועי פרי קיבל את הבקשה והורה על ביטול הכרעת הדין ומחיקת כתב האישום וסיכם: "דבריו של הסנגור המלומד אודות הנאשם מרגשים עד מאוד. בית המשפט שולח איחולי בריאות, החלמה ורפואה שלמה לנאשם".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רועי פרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות