שנת מאסר על תקיפת רופא

תושב המרכז הורשע כי היכה את הרופא שטיפל בבנו בשל חוסר שביעות רצונו ממנו, קילל אותו, חנק ובעט בו. במקרה נוסף תקף גם עובד בתחנת דלק
רונן לוי |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שנת מאסר על תושב המרכז שהורשע בתקיפת רופא אשר טיפל בבנו וכן בתקיפת עובד בתחנת דלק. השופט הורה לו לפצות את הרופא ב-5,000 שקלים ואת עובד תחנת הדלק ב-2,000 שקלים.

עוד בחדשות:

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בעבירה של תקיפת עובד ציבור, לפני כשנה וחצי, הגיע הנאשם למרפאת ביקור רופא עם בנו ולאחר הטיפול החליט הרופא כי הילד איננו זקוק להמשך בדיקה במיון ושחררו לביתו. כעבור יומיים בשעות הערב חזר הנאשם למקום וביקש לשוחח עם הרופא שטיפל באותה עת במטופל אחר, ומשכך ביקש מן הנאשם להמתין מחוץ לחדר.

"ערבי מלוכלך"

לאור כעסו של הנאשם על כך שבנו הקטין אושפז בבית החולים, כך מתואר בכתב האישום, נכנס הנאשם לחדרו של הרופא ואמר לו: "מה אתה חושב שאני בן זונה שאפשר לצחוק עליי? בדקת את הילד ביום שבת ואמרת שאין לו שום דבר, ערבי מלוכלך".

הרופא ביקש מן הנאשם לעזוב את המקום, אז הכה הנאשם במסך המחשב של הרופא אשר פגע במשקפיו, וכתוצאה מהפגיעה יצאה עדשת המשקפיים מהמסגרת. בתגובה קם הרופא מכיסאו וניסה לצאת מהחדר, אך הנאשם תפס אותו בצווארו בשתי ידיו, חנק אותו ובעט ברגלו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נקרעה חולצתו של הרופא ונגרמה לו חבלה באזור הצוואר ובית החזה.

"נראה אותך מכה אותי"

באישום השני, נתגלע ויכוח בין הנאשם לבין מוכר בחנות נוחות, על רקע מכירת מצלמת דרך אותה רכש הנאשם תמורת 200 שקלים מספר ימים קודם לכן, ולאור דרישת הנאשם לקבל החזר כספי. מנהלת החנות סירבה לבצע החזר מאחר והקופסא נפתחה ולאחר שהנאשם שב ודרש לקבל החזר, הציע המוכר לשלם לו מכיסו, "שייקח 200 שקלים ויעזוב את המקום".

או אז, נטען בכתב האישום, איים הנאשם על המוכר כי "מזלו שהוא לא נותן לו סטירה", והאחרון הגיב באומרו "נראה אותך מכה אותי" ויצא מהחנות. הנאשם יצא בעקבותיו והיכה בפניו מספר מכות אגרוף שלאחריהן שב לב לחנות. הנאשם נכנס אחריו, הלם בפניו באגרוף פעם נוספת, והשליך לעברו בקבוק זכוכית ששבר ויטרינה של מאפים. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצע המוכר וטופל בבית החולים.

התביעה המשטרתית הגישה את גיליון הרשעותיו של הנאשם ממנו עלה כי לחובתו הרשעה משנת 2011 בעבירת איומים והרשעה נוספת משנת 2014 בעבירות איומים והעלבת עובד ציבור, בגינן נדון למאסר על תנאי ומנגד ההגנה ביקשה להמחיש את המצוקה שחש הנאשם לנוכח האופן הרשלני בו פעל לטענת הנאשם הרופא, שלאחריו אושפז בנו הפעוט של הנאשם בבית החולים למשך כעשרה ימים.

השופט: "תקיפה ברוטלית"

השופט אבנון לא קיבל את ניסיונה של ההגנה לייחס את תקיפת הרופא למצבו המנטלי של הנאשם באותה עת, על רקע אשפוזו של בנו וכך גם לא קיבל את תסקיר המבחן שהמליץ של״צ וצו מבחן.

"לא ניתן להתעלם מכך שאירוע האלימות התרחש יומיים לאחר שהנאשם ביקר במרפאה עם בנו הפעוט", כתב השופט בגזר הדין. "בעוד בנו נתון באשפוז בבית החולים, מצא הנאשם לפנות מזמנו כדי להגיע במיוחד למרפאה על מנת להתעמת עם הרופא. הנאשם תקף את הרופא בברוטליות, חנק אותו ובעט בו, והכל תוך שיגור קללות גזעניות שנועדו להשפילו על רקע מוצאו".

השופט אבנון הוסיף: "המלצת שירות המבחן באשר לאופן סיום ההליך – לא רק שאינה סבירה ואיננה מתקרבת לעונש הראוי לנאשם בגין מעשיו, היא אף לא מתיישבת עם גוף התסקיר. נטילת האחריות בכל הנוגע לתקיפת הרופא חלקית ביותר. הנאשם הכחיש כי חנקוֹ, וניסה פעם אחר פעם לתרץ מעשיו ברשלנותו של הרופא, אשר נמנע מלהפנות את בנו יומיים קודם לכן למיון. למען הסר ספק, אינני מביע עמדה כלשהי באשר לטענת הרשלנות, אך ודאי שאין בכך צידוק ולו מזערי להתנהגותו של הנאשם".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות