היועמ"ש: "ההתבטאויות נגד ביהמ"ש העליון הן חסרות אחריות"

בטקס הפתיחה החגיגי של כנס לשכת עוה"ד באילת אמר ד"ר אביחי מנדלבליט כי "אין מקום לקריאות נבחרי ציבור שלא לציית לפסיקת ביהמ"ש"
מערכת אוביטר |
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט בטקס פתיחת כנס לשכת עוה"ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"אין מקום לכל מיני קריאות מפי נבחרי ציבור שלא לציית לפסיקת בית המשפט", כך אמר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בטקס הפתיחה החגיגי של הכנס ה-20 של לשכת עורכי הדין באילת. "אלה התבטאויות חסרות אחריות, שחותרות תחת הבסיס לקיום המשותף שלנו כאן כחברה יהודית ודמוקרטית. הדברים הללו הם כל כך בסיסיים, ואמורים להיות מובנים מאליהם. הם חלק מהיסודות שעליהם ניצבת הדמוקרטיה הישראלית".

עוד מהכנס:

היועמ"ש התייחס לביקורת הקשה מפי הממשלה וחברי הכנסת כלפי שומרי הסף וכלפי מערכת המשפט ואמר: ״לא ניתן לקיים דמוקרטיה במובן המהותי של המונח, ללא שלטון חוק, שמחייב כל אדם וכל רשות שלטונית, באשר הם, וללא ביטחון משפטי שמעניק לכל אדם אפשרות לפנות לערכאות משפטיות לשם הגנה על זכויותיו שנפגעו".

עצמאות שומרי הסף

לדברי מנדלבליט, עצמאותן של הערכאות השיפוטיות ועצמאותם של שומרי הסף ונאמנותם לאינטרס הציבורי, ולא לגורם שמינה אותם, "היא ערובה לקיומו של שלטון החוק ולקיומו של ביטחון משפטי".

נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות, בטקס הפתיחה. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"עוד חשוב להזכיר", הוסיף, "את מה שאמור להיות מובן מאליו בחברה דמוקרטית – שכל רשויות השלטון מחויבות לקיים את פסיקתו של בית המשפט".

יסודות הדמוקרטיה

מנדלבליט הוסיף: "בהזדמנות זו אני מבקש לנצל את ההזדמנות ואת הבמה ולהסתייג פעם נוספת מדברים קשים וחמורים שנאמרו בימים האחרונים על בית המשפט העליון, בעקבות פסיקתו בעתירה בעניין תיקון מספר 50 לחוק יסוד: הכנסת. גם אם עמדת הממשלה או הכנסת אינה מתקבלת, המעמד המחייב של פסיקת בית המשפט הוא כלל ההכרעה המחייב במדינת ישראל".

"אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון או במעמד השופטים", כך לפי היועמ"ש, "ובוודאי שאין מקום לכל מיני קריאות מפי נבחרי ציבור שלא לציית לפסיקת בית המשפט. אלה התבטאויות חסרות אחריות, שחותרות תחת הבסיס לקיום המשותף שלנו כאן כחברה יהודית ודמוקרטית. הדברים הללו הם כל כך בסיסיים, ואמורים להיות מובנים מאליהם. הם חלק מהיסודות שעליהם ניצבת הדמוקרטיה הישראלית״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות