תקף את גרושתו ובתו לעיני נכדו בן ה-9

ביהמ"ש השלום בנתניה גזר 11 חודשי מאסר בפועל לנאשם שהורשע באלימות ובאיומים כלפי גרושתו ובתו: "מדובר בשור מועד אשר ששב ופוגע בסביבתו ללא מורא"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 11 חודשי מאסר בפועל לנאשם באלימות כלפי גרושתו ובתו ואיומים ותקיפה ללא גרימת חבלה פיזית האירועים התרחשו בנוכחות נכדו של הנאשם. השופט גם הורה לו לפצות את השתיים ב-2,000 שקלים כל אחת. "מדובר בשור מּועד", כתב השופט בגזר הדין, "אשר שב ופוגע בסביבתו, לרבות במשפחתו הקרובה, מבלי שמורא הדין חל עליו, ואף עונשי מאסר משמעותיים שהוטלו עליו בעבר – לא היה בהם כדי להניאו ממעשיו".

עוד בנושא:

על פי כתב האישום הנאשם הגיע לבית שבו מתגוררות גרושתו ובתו כשהוא תחת השפעת אלכוהול, ודפק על דלת הכניסה. בתו פתחה את הדלת והנאשם נכנס פנימה. משהבחינה כי הוא נתון תחת השפעת אלכוהול, ביקשה ממנו לעזוב את הבית. בתגובה צעק הנאשם עליה ואחז בה בצווארה, עד אשר הצליחה להשתחרר מן האחיזה.

"אני אשב על רצח"

גרושתו, כך נטען, הגיעה ונעמדה בין הנאשם לבין הבת, אז אחז הנאשם אותה בחוזקה בידה ודחף אותה לספה בסלון. בנסיבות אלה איים הנאשם על השתיים כי "אני יהרוג אותכם ואתם תמותו ואז אני אלך לבית שלי… אני אשב על רצח" (הטעויות במקור, גס"כ). בהמשך עזב הנאשם את הבית. האירועים כולם התרחשו בעת שהנכד בן ה-9 נכח בבית.

התביעה ציינה כי לחובת הנאשם הרשעות קודמות רלוונטיות, בגין חלקן ריצה מאסרים ממושכים בפועל, ובפרט הפנתה לכך שאין זו הפעם הראשונה בה הנאשם פוגע בגרושתו, נתון המקים חשש מפני מימוש איומיו של הנאשם כנגד המתלוננות. מנגד באי כוחו טענו כי מדובר באירוע קצר מועד ברף חומרה נמוך שלא גרם לנזק. הנאשם דר רחוב, הגיע כדי ללון בבית, והאירוע התפתח על רקע דין ודברים בינו לבין בתו. הנאשם עצמו ביקש להתנצל על מעשיו: "אני לא יודע איך להסתתר מהבושה. איך שאני אוהב את הילדים שלי".

שור מועד

השופט אבנון ציין כי לחובתו של הנאשם רישום פלילי מכביד, בעבירות רלוונטיות. אמנם, חלק מן העבירות רחוקות בזמן, אך רצף ההרשעות מלמד על מי שלאורך שנים שב וביצע עבירות אלימות פיזית ומילולית, בגין חלקן ריצה עונשי מאסר ממושכים. כן יש לתת את הדעת לכך שאין זו הפעם הראשונה בה הנאשם מורשע בעבירות אלימות כלפי גרושתו מבלי שלמד את לקחו.

"מדובר בשור מּועד", כתב השופט בגזר הדין, "אשר שב ופוגע בסביבתו, לרבות במשפחתו הקרובה, מבלי שמורא הדין חל עליו, ואף עונשי מאסר משמעותיים שהוטלו עליו בעבר – לא היה בהם כדי להניאו ממעשיו. העובדה שהנאשם ההין לבצע את מעשיו בנוכחות נכדו – ילד בן 9 שנאלץ לחזות בסבו תוקף באלימות את אמו וסבתו ומאיים לרצוח אותן – יש בה כדי להצדיק הטלת ענישה מחמירה, גם כדי להרתיע את הנאשם מלשוב ולבצע את מעשיו הרעים".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות