פצעו צעיר בתגרה לילית – נידונו ל-10 חודשי מאסר

שני תושבי המרכז, הורשעו כי בתום בילוי בפאב בראשל"צ היכו אחר בקרש ארוך בעקבות ויכוח סתמי שהתפתח ביניהם. נאשם נוסף נידון לעבודות שירות
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

קטטות בין צעירים לאחר בילוי בפאבים הפכו לעניין שבשגרה ומתברר שגם בתי המשפט מקלים בעונשם של אותם תוקפים. שופט בית משפט המחוזי בלוד, עמי קובו הסתפק בעונש של 10 חודשי מאסר ללי אב חביב ותמיר קרייב, שני צעירים מהמרכז שהורשעו בחבלה חמורה ותקיפה בנסיבות מחמירות ואילו על צעיר שלישי, עדיאל טטלוב, השופט קובו גזר חודשיים עבודות שירות לאחר שהורשע בסיוע לתקיפה בנסיבות מחמירות. שניים מהנאשמים היכו שני צעירים וגרמו לאחד מהם לפציעות קשות לאחר בילוי לילי. השופט הורה גם לחביב וקרייב לפצות ב-50 אלף שקלים את אחד המתלוננים.

עוד בפלילים:

בילוי לילי

על-פי כתב האישום הנאשמים יצאו לרחוב בשעות לפנות בוקר, לאחר שבילו בפאבים בראשון לציון. באותו זמן פנו נוסעים במכונית חולפת לעבר מספר בנות שהיו חלק מהאחרים ולאחר דין ודברים עם אחד הנאשמים, יצא אחד מנוסעי המכונית, היכה את אחד הנאשמים, נכנס חזרה לרכב והרכב נסע. מספר דקות לאחר מכן חלפו במקום שני המתלוננים אשר יצאו מפאב סמוך והם אינם מכירים את הנאשמים או את האחרים.

הנאשמים הבחינו במתלוננים והחליטו לכלות בהם את זעמם ולשם כך הנאשמים נדברו ביניהם שאחד מהם יגיע מצד אחד של המתלוננים והשני מהצד השני כאשר הנאשם 3 נטל לידיו קרש ארוך. בהמשך לכך הנאשמים ניגשו אל המתלוננים בהליכה מהירה. הם שאלו את אחד מהם אם הוא היכה אותם ולאחר שענה שהוא אינו קשור, החלו לתקוף את המתלונן בדחיפות, באגרוף לראשו ובבעיטות.

כתוצאה מהתקיפה, נטען כתב האישום, נפלו משקפיו של המתלונן והוא סבל מכאבים בפיו. כאשר הצעיר השני פנה אל הנאשמים ואמר שחברו לא עשה כלום והיה איתו. בתגובה אמר לו אחד הנאשמים "באיזו זכות אתה מתערב?". והחלו לתקוף גם אותו בדחיפות, מכות ובעיטות חזקות. הוא נפל לארץ ומכשיר הטלפון שלו נפל והם נמלטו. כתוצאה מהתקיפה, נגרם לו שבר בצוואר ירך ימין וכן נגרמו לו כאבים בקרסול הוא אושפז בבית חולים למשך 5 ימים, עבר ניתוח במהלכו הותקנו לו פלטינות לקיבוע והוא סובל מקיצור רגל ימין ב-2 ס"מ ומסתייע בקבים לצורך הליכה ולקה בתסמונת פוסט טראומטית.

"גולגולת דקה"

אחד הסניגורים טען כי מדובר במקרה של "גולגולת דקה", כלומר, שהנאשמים לא צפו את הנזק הרב אשר נגרם בסופו של דבר למתלונן כתוצאה מהתקיפה שלא הייתה ברף גבוה של אכזריות ושבוצעה באמצעות בעיטות לפלג גופו התחתון בלבד של המתלונן.

הצעיר שנפצע, העיד בבית המשפט, כי לאחר הניתוח שעבר, הוא סבל מכאבים במשך חודשים ותפקודו המוטורי נפגע. הוא עבר טיפולי פיזיותרפיה רבים, וכן טיפולים נפשיים. טרם התקיפה תפקד כסמנכ"ל חברה, וכעת הוא עובד בחצי משרה בלבד. הוא אובחן כסובל מפיברומיאלגיה, סובל מעלייה משמעותית במשקל גופו ומפוסט טראומה.

השופט קובו ציין בגזר הדין, הסיבות שהביאו את חביב לבצע את העבירה קשורות בהתנהגות אימפולסיבית מתוך צורך להפגין גבריות ומסוגלות מול חבריו וקושי בהתמודדות שקולה עם תחושת השפלה. הסיבות שהביאו את קרייב לביצוע העבירה קשורות בדימוי עצמי וגברי נמוך, קשיי ויסות, דפוסי ריצוי חברתי ואלמנטים תוקפניים באישיותו וכן הסיבות שהביאו את הנאשם השלישי טטלוב, לביצוע העבירות קשורות בדפוסי חשיבה ילדותיים, רציה חברתית והיותו מונע מתוך דרכי הערכה וחיזוק מצד קבוצת השווים.

עונש מאסר

"בעניינם של הנאשמים חביב וקרייב", כתב בגזר הדין השופט קובו, "לקחתי בחשבון את המלצות דין וחשבון הוועדה הציבורית לבחינת מדיניות הענישה והטיפול בעבריינים, שם נקבע בין היתר כי במקום בו שיקולי ההלימה ואיון המסוכנות אינם מחייבים מאסר בין כותלי הכלא, וכשניתן לשלב את הנאשם בהליך שיקומי ממשי המותאם לצרכיו, מחוץ לכותלי הכלא, הרי שיש להעדיף את ההליך השיקומי על פני מאסר".

עוד הוסיף השופט: "נתתי דעתי אף להמלצת שירות המבחן להימנע מהטלת עונש מאסר בפועל על הנאשמים. ברם, לנוכח שיקולי ההלימה, נסיבות ביצוע העבירה, הפגיעה הקשה בערכים המוגנים, כאשר הנאשמים תקפו את המתלוננים ללא כל התגרות מצדם וגרמו למתלונן 2 פגיעה קשה ומשמעותית… סבורני שיש לבכר את שיקולי ההלימה ולהשית על הנאשמים חביב וקרייב עונש של מאסר בפועל גם אם לתקופה קצרה יחסית, ולא ניתן להסתפק בעונש של עבודות שירות, אף לא ברף המרבי של תשעה חודשים. סבורני כי חומרת המעשים והנזקים שנגרמו למתלונן 2 מצדיקים הטלת עונש מאסר בכליאה ממש, וכי עונש מאסר בפועל מידתי, לא יימנע מהנאשמים להשתקם ולשוב לחיים נורמטיביים לאחר תום ריצוי מאסרם".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות