מפקדו של חייל מג"ב שירה בחברו הואשם במרמה והפרת אמונים

מח"ש העמידה לדין את קצין מג"ב ג'ריס ג'ריס, על כך שלא דיווח על מקרי אלימות חמורים שביצע אפיק טויבי עוד בטרם האירוע שבו מצא את מותו נעים מאדי
רונן לוי |
לוחמי מג"ב בפעולה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: מג"ב

לבית המשפט השלום בחיפה, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד קצין מג"ב ג'ריס ג'ריס, בן 48, מפקדו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב שנאשם בהמתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי. ג'ריס הואשם במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

אולי יעניין אותך:

מכתב האישום, עלה כי רפ"ק ג'ריס, שירת כמפקד פלוגה במשמר הגבול בבסיס בעכו, שבו שירת שוטר החובה אפיק טויבי, המואשם בהמתה בקלות דעת של חברו וכן בעבירות נוספות בהן תקיפת שוטרי מג"ב אחרים בדרך קבע ובהזדמנויות רבות.

נמנע מלדווח

על פי הנטען בכתב האישום, באחד המקרים נגח טויבי בפניו של אחד השוטרים, עמיתו לפלוגה, וכן תקף אותו באגרופים. מפקדו של טויבי שמע את אירוע התקיפה, בין היתר מאביו של השוטר שהותקף, אך נמנע מלדווח על האירוע לגורמים הרלוונטיים, כפי שמחויב לעשות.

עוד צוין כי גם במקרה אחר, כשחנק טויבי את אחד השוטרים בפלוגה וסיפר על כך למפקדו – "נמנע הנאשם גם כן מלדווח על האירוע", כך מתואר בכתב האישום.

הודח מתפקידו

במסגרת חקירתו של אפיק טויבי, אשר עסקה, בין היתר, גם במעשי האלימות כלפי שוטרים אחרים בפלוגה – טען הנאשם טענות כוזבות בנוגע לאירועי החניקה והתקיפה, ובפרט בנוגע לשאלה איזה פרטים הובאו לידיעתו בזמן אמת אודות אירועים אלו.

יצוין כי רב-פקד ג'ריס הודח מתפקידו בעקבות מסקנות של ועדת הבדיקה במשמר הגבול לאחר שזו חקרה את האירועים שהובילו למותו של מאדי ז"ל וביניהם הכמות הבלתי נתפסת של מקרים בהם שיחק טויבי בנשק, איים בו על חבריו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות