העירייה לא ביצעה התאמות נגישות באתר – ותקים גן שעשועים לאנשים עם מוגבלות

עיריית בני ברק הגיעה לאחרונה להסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית, בה נטען, באמצעות עו"ד יוסף-חי אביעזיז, כי אתר האינטרנט שהיא מפעילה אינו מונגש כראוי
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
התאמות נגישות
עיריית בני ברק, צילום: פלאש 90

עיריית בני ברק הגיעה לאחרונה להסדר פשרה עם אזרח אשר הגיש נגדה בקשה לאישור תובענה ייצוגיות, זאת לאחר שנטען בבקשת האישור, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף-חי אביעזיז, שהעירייה לא ביצעה התאמות נגישות באתר האינטרנט שלה. הצדדים הגיעו להסדר פשרה ולפיו העירייה תקים גן שעשועים ייעודי לאנשים עם מוגבלות בשווי של חצי מיליון שקלים.

אולי יעניין אותך:

תחום תקנות נגישות באינטרנט באינדקס עורכי הדין של אוביטר

העירייה לא ביצעה התאמות נגישות באתר הציבור

התביעה הייצוגית שבגינה הגיעו הצדדים להסדר הוגשה בחודש פברואר 2021 ובה נטען שהעירייה לא ביצעה התאמות נגישות באתר האינטרנט המופעל על ידה בהתאם לקבוע בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וכן העירייה לא ביצעה התאמות נגישות במוקד הטלפוני המופעל על ידה. בשל הסיכונים והסיכויים שניצבים בפני המבקש והעיריה ובשל השלכות משבר הקורונה על פעילות המשיבה, הסכימו הצדדים לחסוך בהוצאותיהם המשפטיות והזמן השיפוטי והגיעו להסכמות.

עורך דין יוסף-חי אביעזיז
עו"ד יוסף-חי אביעזיז

העירייה התחייבה לביצוע התאמות נגישות מלאות באתר האינטרנט, כאשר נגישות האתר תבחן ע״י טכנולוגיות מסייעות כנדרש בתקנות נגישות השירות והקווים המנחים שאומצו בתקן וכן מינוי רכז נגישות, פרסום הסדרים וביצוע התאמות נגישות למענה הטלפוני. העירייה גם התחייבה כי תיערך בדיקה תקופתית לאתר האינטרנט, לפחות אחת לששה חודשים, לצורך ניטור ובקרה של תקלות נגישות ולצורך בחינה כי כלל התהליכים הפונקציונליים באתר האינטרנט נגישים לאנשים עם מוגבלות, כפי שהם נגישים לכל האדם ופרסום הודעה לחברי הקבוצה בדבר זכותם להעלות תקלות נגישות באתר האינטרנט באמצעות תיבת אי- מייל ייעודית.

העירייה תשלם

כהטבה מיוחדת לחברי הקבוצה, התחייבה המשיבה במסגרת הסדר הפשרה להקים גן שעשועים ייחודי לאנשים עם מוגבלות או להשקיע במתקני הנגשה בגן או בגנים בתחומה המוניציפלי, בדגש על אנשים עם עיוורון, שעלותו המשוערת של גן השעשועים או מתקני התנגשה כפי שהובאה במסגרת הסדר הפשרה היא 500 אלף שקלים.

המבקש, מר איציק ארביב, יוצג ע"י עוה"ד יוסף-חי אביעזיז (המכהן כסגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עורכי הדין).


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות