גנב רכב שפצע שוטר ואזרח – נידון למאסר

ביהמ"ש גזר 8.5 שנות מאסר על פאדי סלאימה, שהורשע כי פגע בשניים עם מכונית גנובה במהלך מרדף אחריו. השוטר והאזרח, שנותרו נכים, יפוצו ב-100 אלף שקלים
נעמה כהן |
קנס בלבד על מהירות מופרזת - אילוסטרציה

שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, גזר היום עונש של מאסר בפועל למשך שמונה שנים וחצי, מאסר על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה ופיצויים לנפגעים בסה"כ של כ-100 אלף שקלים על פאדי סלאימה לאחר שהורשע בשתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, בעבירה של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, בעבירה של גניבת רכב בצוותא ובשמונה עבירות של חבלה במזיד לרכב.

אולי יעניין אותך: 

מרדף משטרתי

על פי כתב האישום, גנבו סלאימה ואחרים רכב משכונת עין כרם בירושלים. תפקידו של סלאימה היה לנהוג ברכב ולהעבירו במחסום קלנדיה תמורת תשלום בסך 1,550 שקלים. סלאימה נותר לבדו ברכב ונהג בו משכונת עין כרם לכיוון מחסום קלנדיה, בדרך הבחינו בו שוטרים שהיו ברכב בילוש במסגרת פעילות סמויה נגד גנבי כלי רכב אשר החלו לנסוע בעקבותיו, בעודם מדווחים על כך ברשת הקשר המשטרתית.

לאחר הדיווח, כך מפורט בכתב האישום, הצטרפו למעקב רכבי בילוש נוספים. כשסלאימה הגיע למחסום קלנדיה ופנה לכיוון כביש 60 החליטו כוחות המשטרה לבצע חסימה לרכב, באמצעות שלוש מכוניות. בשלב מסוים פגע הנאשם בכנף הימנית של אחד מרכבי הבילוש, ובתגובה השוטרים קראו לעברו "עצור משטרה, עצור משטרה". סלאימה החל לנסוע אחורה במהירות, ופגע בעוצמה באזרח, שגופו נמחץ בין שתי המכוניות, והוא נפצע באורח קשה.

נותרו נכים

בהמשך הכביש התמקם מחסום של מג"ב, אולם גם זה לא הרתיע את סלאימה. על פי כתב האישום הוא ניסה לפרוץ את המחסום, התנגש באחד הרכבים והעיף את אחד השוטרים שעמד בסמוך, שנפצע גם הוא קשה. סלאימה המשיך בנסיעה צפונה על ציר נמל התעופה, ואחרי כ-250 מטרים פגע בחמישה כלי רכב שחנו על הכביש, גרם להם לנזקים ונעצר לאחר שרכבו הסתובב מספר פעמים מעוצמת הפגיעה ברכבים החונים. סלאימה נמלט רגלית, הסתתר באזור התעשייה אולם אותר לאחר מספר שעות ונעצר.

"הנאשם", כתב השופטת בר-אשר בגזר הדין, "גרם לנזקי גוף קשים מאד לשני הנפגעים והפך אותם לנכים, אשר נדרשו כבר למספר ניתוחים, לטיפולים רבים ולהליכי שיקום מפרכים וקשים, ושניהם אף צפויים לניתוחים נוספים ולהליכי שיקום ממושכים נוספים. הנאשם אף גרם לנזקי רכוש רבים וכבדים לכל כלי הרכב הרבים שבהם התנגש. נזקים אלו הם תולדה של התנהגות הנאשם ושל מעשיי העבירות החמורות שעבר, אשר נגרמו מנסיעתו הפרועה במהירות גבוהה מאד, אשר נבעה מרצונו למלט את עצמו ואשר נעשתה תוך התעלמות מכל הנעשה סביבו, אף במחיר של פגיעה מכוונת בשני הנפגעים ופגיעה ברכושם של אחרים".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת תמר בר-אשר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות