שוחרר חשוד בגניבת ציוד צבאי ואמל"ח

ביהמ"ש השלום בי-ם הורשה לשחרר את החשוד בגניבת ציוד צבאי, תושב אבו גוש, לאחר שקיבל את עמדת סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ, כי במהלך מעצרו רמת החשד נגדו נחלשה
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, הורה לשחרר את תושב אבו גוש, שנעצר בחשד לגניבת ציוד צבאי בין השאר אמל"ח. בית המשפט קיבל את טענת הסנגור עו"ד ניר יסלוביץ כי בעשרה ימים מאז שנעצר מרשו רמת החשד נחלשה ולא התחזקה.

אולי יעניין אותך:

לטענת המשטרה, החשוד בעל עבר פלילי מכביד מאוד של עבירות רכוש ואלימות, התפרץ לנגרר משטרתי וגנב חלקי נשק ותחמושת וציוד צבאי אחר, נשק לפיזור הפגנות הכולל כדורי רובה, רימוני הלם וגז, מדי צה"ל, מדי לייזר וציוד נוסף שהיה במכולה. לאחר מספר דיונים בהם הוארך מעצרו הוא הובא שוב לבית המשפט, שם טען נציג המשטרה כי נגד החשוד עולה עילת שיבוש ועילת מסוכנות שנגזרת מעצם העבירות החמורות שמיוחסות לו.

עו"ד ניר יסלוביץ
עמדתו התקבלה. עו"ד ניר יסלוביץ

"הגשתי לבית המשפט ראיות נוספות מאתמול שמקדמות את החקירה מאוד", אמר נציג המשטרה בבית המשפט. "החקירה מתקדמת למיטב הבנתנו בצורה משביעת רצון ומהירה על אף שמדובר בשבתות ומועדי ישראל בימים האחרונים. אני מציג חומר חקירה חדש שמקדם בצורה דרמטית את החקירה. בימים אלו כאשר נשק ותחמושת ידוע היה שיש במכולה נשקים ותחמושת צבאית, בימים אלו כאשר התחמושת לא משמשת רק לגורמים פלילים וידוע שמשמשת גם לגורמים פח"עיים, שניהם מתערבבים יחד והמהומות כרגע במדינת ישראל אירועי הירי שמתבצעים על ידי אזרחים שלא אמור להיות נשק ותחמושת ביד ולכן העבירות בתיק זה הרבה יותר חמורות".

עו"ד יסלוביץ: "התנהלות המשטרה לא ראויה"

מנגד, עו"ד יסלוביץ טען, כי ההתנהלות של המשטרה לא ראויה ובערר שהוגש למחוזי, אמר בית המשפט כי יש עוד מס' פעולות חקירה לביצוע, שעוצמת החשד מוחלשת. "אבקש לשחרר כי חבריי לא מצליחים באופן עקבי", אמר הסנגור, עו"ד יסלוביץ בדיון. "החשד הסביר רק מוחלש יותר, בשעה שהמשיב האחר הודה, אני מבין השורות שהוא לא קשר את הלקוח שלי מכלום ושום דבר, שהלקוח שלי מהיום הראשון מסר גרסה קוהרנטית. אין ראייה ישירה שיכולה להצדיק את נוכחותו של הלקוח שלי בגופו וביצע את העבירות החמורות ביותר, במיוחד בסיטואציה בה המדינה נמצאת".

עו"ד יסלוביץ הוסיף: "אין במז"פ טביעת אצבע שקושרת אותו. העבירה התבצעה באמצעות רכב שנמצא בבעלותו, ולכן מנסים לקשור אותו. הלקוח שלי גם מסר שיש לו פסילה ורמי הוא זה שנוהג ברכב. אני סבור שאני סומך על ביהמ"ש שנחשף למלוא חומר הראיות, לבחון את מלוא החומר".

רמת החשד נחשלה

השופט לנג קיבל את דברי עו"ד יסלוביץ', והורה על שחרור החשוד לחלופת מעצר. "לאחר שעיינתי בכלל החומרים ובפרט בחומרים הקושרים, לשיטת המבקשת, את המשיב בביצוע העבירה המיוחסות לו, אני סבור כי רמת החשד שהתקיימה בעת הארכת המעצר הראשונה בעניינו של המשיב, נחלשה, ומכל מקום לא התחזקה. יצוין, כי המשיב עמד על גרסתו אותה הציג מהרגע הראשון, לפיה שהה בעת ביצוע המעשה הנטען בקרבת מקום, בכך שעבד בגן האירועים שבמעלה החמישה", דברי השופט לנג.


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות