נדחתה עתירה לביטול מכרז של להקמת הרכבת הקלה

חברת אורבניקס אלארטי טענה כי יש לבטל את זכייתם של המציעות במכרז נת"ע להקמת הקו הירוק והקו הסגול בגוש דן בשל פגמים בהליך
מעיין לביא |
קרון רכבת ברוטשילד. צילום: אתר נת"ע
קרון רכבת ברוטשילד. צילום: אתר נת"ע

שופטת בית משפט המחוזי בת"א, צילה צפת, דחתה עתירה מנהלית של חברת אורבניקס אלארטי בע"מ, בבקשה לביטול שתי מציעות במכרז להקמת והפעלת שני קוים של הרכבת הקלה בגוש-דן בשל פגמים שנפלו בהליך המכרז. לדברי השופטת צפת, העותרת לא "תקפה את הודעת החברה במועד, אלא ישבה ושתקה משך חודשים ארוכים ואף הגישה הצעתה תוך שחתמה על הסכמתה לכל תנאי המכרז ולא כל החרגה". העתירה נדחתה גם מחמת שיהוי כבד אשר נפל בהגשתה. העותרת תשלם גם הוצאות בסך 120 אלף שקלים.

עוד בכלכלה:

מכרז ל-20 שנה

מדובר בפסק הדין שעניינו במכרז מורכב ורחב היקף, מהגדולים שנוהלו בישראל, אשר כולל הקמת שני קווים, הקו הירוק והקו הסגול, של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן ותחזוקתם למשך 20 שנה. המכרז הינו בעל חשיבות לאומית בעלות כוללת של מיליארדי שקלים לכל אחד מהקווים.

הקו הירוק צפוי לכלול 62 תחנות מתוכן 4 תחנות תת-קרקעיות לאורך 39 ק"מ, והוא מחבר את חלקיו הצפוניים של המטרופולין לדרומה, תוך חציית הערים הרצליה, תל אביב, חולון וראשון לציון. הקו הסגול צפוי לחבר בין חלקו המזרחי של מטרופולין גוש דן לאורך 29 ק"מ ולאורכו יוקמו 43 תחנות מעל פני הקרקע. הקו הסגול יחצה שש ערים: יהוד-מונוסון, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן ותל אביב. בכל אחד מהקווים צפויים לנסוע במשך שנה כ-60-70 מיליון נוסעים.

"שיהוי כבד"

לצורך השתתפות במכרז הוקמו חברות ייעודיות שכל אחת כוללת מספר בעלי מניות בניהן חברות ישראליות, סיניות, ספרדית וצרפתית. חברות ייעודיות אלו נבחרו בשלב ראשון כמציעות פוטנציאליות לאחר שעמדו בתנאי הניסיון ועמידות פיננסית. בעתירה ביקשה אחת המציעות לפסול שתי מציעות אחרות עוד טרם הכרזת הזוכה במכרז, וזאת מהטעם כי בעלת 19.9% מבעלי המניות במציעה אחת התמזגה עם ספקית הניסיון במציעה השנייה, וזאת לטענת העותרת בניגוד להוראות המכרז ובניגוד לדיני המכרזים.

השופטת צילה צפת, דחתה את העתירה מטעמים של מניעות ושיהוי כבד בהגשת העתירה, שהוגשה 8 חודשים לאחר שוועדת מכרזים קבעה מתווה מיוחד בעניין המיזוג אשר מהווה חלק אינטגרלי מהוראות המכרז, ואשר סיפק פתרון למיזוג ככל ויבשיל ויושלם. השופטת צפת קבעה, כי ככל שסברה העותרת כי קיים פגם במתווה המיוחד בעניין המיזוג היה עליה להעלות את הטענה מיד לאחר שנודע לה על אודות הפגם ולא להמתין, לשתוק ואף להגיש את הצעתה במכרז בהתאם לאותו מתווה, ורק בחלוף 8 חודשים מפרסום המתווה לתקוף אותו במסגרת העתירה.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת צילה צפת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות