"מספיק זה מספיק – ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג במכבי שירותי בריאות"

לאחר 6 שנים הסתיים מאבקם של עובדי מכבי לאחר שביה"ד הארצי לעבודה קבע הם מיוצגים ע"י ההסתדרות: "הגיע הזמן שהסאגה תסתיים"
רונן לוי |
קופת חולים מכבי, צילום: פלאש 90

אמש (יום ד') הסתיימו ההליכים בנושא התאגדות העובדים במכבי לאחר שש שנות מאבק. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים קבע כי באופן מיידי וחריג, כבר עם סיום הדיון בערעור שהגישה מכבי, ההסתדרות הלאומית מייצגת את 8,700 העובדים בקופה. במשך 80 שנה הייתה מכבי ללא ועד עובדים והיחידה מבין הקופות שלא הייתה בה יציגות.

עוד בדיני עבודה:

"מספיק זה מספיק!"

נשיאת בית הדין פתחה וגם סיימה את הדיון באמירה חד משמעית: "מספיק זה מספיק! שש שנים אחרי תחילת ההתארגנות הגיע הזמן שהסאגה תסתיים".

באופן חריג ביותר, בית הדין, בראשות הנשיאה ורדה וירט לבנה, נתן פסק דין בנוכחות הצדדים מייד בתום הדיון לפיו נדחה הערעור של מכבי וההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג במכבי שירותי בריאות.

"חוזרים לתחילת הדיון. מספיק זה מספיק", כך כתבה הנשיאה בפסק הדין. "לא יכול שנמשוך את זה שש שנים. התארגנות נמצאת שש שנים והיא עדיין חיה. אחרי שנתיים היא כבר מתה בדרך כלל. זה מראה שאנשים רוצים את ההתארגנות. חייבת לומר שמפתה לחייב פה הוצאות אבל אנחנו מתאפקים. אחר ומדובר בהתארגנות ראשונית ישנה חשיבות למועד בו יינתן פסק הדין בסכסוך שלפנינו ובמיוחד לאור העובדה שהניסיונות להתאגד נמשכים כבר שש שנים. על כן אנו נותנים פסק דין זה על אתר. לאור האמור הערעור נדחה ואנו קובעים כי ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג במכבי שירותי בריאות".

"בשורה היסטורית"

איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית: "עכשיו גם בית הדין הארצי קבע – 9,000 עובדי מכבי שירותי בריאות מאוגדים בהסתדרות הלאומית. זוהי בשורה מרגשת והיסטורית לציבור העובדים דווקא בימים רגישים ומאומצים אלו".

אייל ארז, יו"ר ועד העובדים במכבי שירותי בריאות: "אנו עובדי מכבי נרגשים מהיום ההיסטורי הזה. אחרי 80 שנה יש ועד עובדים למכבי באופן סופי ומוחלט. עובדי מכבי אמרו את דברם".

מטעם ההסתדרות הלאומית ייצגו עורכי הדין יאיר דוד, בטי מצר לוי, רן קונפינו, רוית קרן רוזין, אפרת גרינברג יוסף ומנהל חטיבת הגיוס, חי לופטון.

_________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת וירט לבנה ורדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות