גרם נזק לרכב כי ביקשו ממנו לזוז

ויכוח בין הנאשם לנהגים אחרים בתחנת דלק בלוד הסלים והפך לתקיפה של ממש במהלכה הוא חסם את הכניסה למקום, בעט באנשים וגרם נזק לאחד הרכבים
גילי סיוון-כהן |
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 9 חודשי עבודות שירות, על תושב המרכז שהורשע בעבירות של חבלה במזיד לרכב וניסיון תקיפה, זאת לאחר שבשל סכסוך שהתגלע בתחנת דלק הוא חסם אותה וגרם לנזק לאחר המכוניות.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, ארע וויכוח בין הנאשם למתדלקים בתחנת דלק בלוד. בעקבות הוויכוח חסם הנאשם באמצעות רכבו את הכביש המוביל אל תחנת הדלק, אל המקום הגיע המתלונן עם רכבו והוא ביקש מן הנאשם להזיז את רכבו, כדי שהוא יוכל לעזוב את תחנת הדלק. הנאשם סרב להזיז את רכבו ובעקבות כך המתלונן ניגש אל רכבו של הנאשם, ניסה לפתוח אותו ובעט בו.

רץ אל עבר המתלונן

המתלונן, כך נטען, נכנס לרכבו, התקרב בנסיעה אל רכב הנאשם וצפר לו כדי שייתן לו לעבור עם רכבו והנאשם יצא מן הרכב, ניגש אל תא המטען של רכבו, הוציא משם מוט ברזל הכה באמצעותו בשמשה הקדמית של רכב המתלונן ושבר אותה. לאחר מכן, הנאשם רץ אל עבר המתלונן כשהוא אוחז במוט, הניף אותו כלפי מעלה, אך נעצר ונבלם בידי אנשים אחרים שנכחו במקום, אשר חלקם תקפו אותו.

השופט מזרחי קבע כי הנאשם ביצע עבירות חמורות, על רקע וויכוח סתמי, והתעקשותו להישאר ולחסום את הכניסה והיציאה מתחנת הדלק ואילו היה הנאשם פועל כפי שהיה מצופה ממנו, הוא פשוט היה מפנה את הדרך ומונע את כל השתלשלות האירועים שהגיעה לאחר מכן.

"אלימות בגלל ויכוח סתמי"

"אכן", כתב השופט, "האלימות בה נקט הנאשם הגיעה לאחר שהמתלונן עצמו ניגש אל רכבו, ניסה לפתוח את הרכב ובעט בו, אולם יש לזכור כי תחילת האירוע במעשי ידיו של הנאשם, אשר החליט לחסום את דרך הכניסה והיציאה מתחנת הדלק".

השופט מזרחי הוסיף: "לא ניתן להצדיק את טענתו של הנאשם, כי עשה כן משום שהיה חייב לתדלק את רכבו בגז, ולא הייתה לו אפשרות אחרת לעשות כן בתחנת דלק אחרת. הנאשם בהחלט היה יכול לפעול ביישוב הדעת, להגיע לפתרון הוויכוח בדרך טובה, ואם לא ניתן היה הוא יכול היה להתקשר למשטרת ישראל, האמונה על יישוב סכסוכים שכאלה ולא לנקוט באלימות בה נקט. למרבה הצער, אין זה חיזיון נדיר, שבמסגרתו נוקטים אנשים במעשי אלימות כאלה או אחרים על רקע ויכוחים סתמיים וויכוחי דרך ולפיכך תופעה עבריינית שכזו חייבת לפגוש ענישה ממשית, אשר תרתיע הן את הנאשם העומד בפניי והן את הרבים".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות