הורשעה בהסכמה לקבלת שוחד – נידונה לשל"צ

ביהמ"ש בב"ש הרשיע צעירה בת 24, על פי הודאתה ובמסגרת הסדר טיעון בכך שהסכימה לקבל כסף כדי להצביע עבור מועמד מסוים בבחירות
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר 250 שעות של"צ, מאסר על תנאי וקנס בסך 1000 שקלים, על צעירה בת 24, תושבת הדרום, זאת בגין עבירה של הסכמה לקבל שוחד כדי להצביע עבור מועמד מסוים בבחירות.

עוד בפלילים:

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן בהן הודתה הנאשמת במסגרת הסדר טיעון, יממה לפני הבחירות למועצה המקומית ביישוב ערערה בנגב, הגיעה תושבת הדרום שכבר הורשעה בליווי בנות משפחה נוספות, לביתה של הנאשמת וביקשה ממנה להעביר לידיה את תעודת הזהות שלה, במסגרת הצבעה למועמד מסוים לרשות המקומית בה מתגוררת, שהינו אחיה. בתמורה, הבטיחה לה כי אם ייבחר המועמד – הוא "יסדר לה עבודה". הנאשמת הסכימה להצעה ומסרה לה את תעודת הזהות שלה.

"בכל מקרה התכוונתי להצביע לו"

הנאשמת הודתה בעבירות המיוחסות לה. לדבריה, פעלה בחוסר שיקול דעת ומתוך חוסר הבנה, כי מדובר בעבירה פלילית. לדבריה, בכל מקרה היה בכוונתה להצביע למועמד שהתבקשה להצביע לו, לאור היכרות עמו לאורך השנים, והניחה, כי בזכות בחירתו לראשות המועצה, תוכל להשתלב במעגל העבודה. לדבריה, היא לא הבינה שהיתה התנייה של קבלתה לעבודה בהצבעה עבור המועמד, וסברה שהכוונה הייתה, כי המועמד ידאג לכל התושבים לתעסוקה באם ייבחר.

"העבירה שעברה הנאשמת יש בה כדי לפגוע בטוהר הבחירות ובאמון שניתן בתוצאות הליך הבחירות, שהינם חלק מיסודותיו של המשטר הדמוקרטי. חרף האמור, התרשם בית המשפט, כי הנאשמת מצרה על מעשיה, וכיום, מבינה את החומרה שבהם. הנאשמת נעדרת הסתבכויות נוספות עם החוק, לא לפני המקרה נושא גזר הדין וגם לא לאחריו. בין הצדדים נקשר הסדר טיעון, שעל אף היותו מקל– לא מצא בית המשפט עילה לחרוג ממנו", כתב השופט סולוקין בגזר הדין.

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות