עיריית יהוד תפצה גנן שנפצע במהלך עבודתו

ביהמ"ש קיבל את תביעתו של העובד שנפגע מטרקטור במהלך עבודתו. הוא יפוצה על ידי העירייה ב-500 אלף שקלים לאחר שנקבע כי לא דאגה לסביבת עבודה בטוחה
גילי סיוון-כהן |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, אריאל ברגנר, הורה לעיריית יהוד לשלם פיצויים בסך כ-420 אלף שקלים לגנן בן 54, שעבד כשכיר בעירייה ונפגעה במהלך עבודתו. השופט גם הורה לעירייה לשלם לו כ-84 אלף שקלים שכ"ט עורך דין.

עוד בדיני עבודה:

על פי התביעה, לפני מספר שנים, התייצב התובע במסגרת עבודתו בבי"ס שביהוד. התובע נשלח לחבור לנהג טרקטור על מנת להעמיס עמו אבני שפה גדולות אל תוך כף הטרקטור. תוך כדי עבודתו של התובע ובעת שהרים אבן שפה כבדה מאד, מעד ורגלו הימנית נפגעה משן הטרקטור.

אחוזי נכות

התובע נחבל ופונה אל ביה"ח שם נבדק ואובחן כסובל משברים ברגל ימין. התובע אושפז, נותח ושוחרר לאחר 7 ימים כשרגלו הימנית בסד גבס ומתנייד בסיוע קביים. כעבור מספר חודשים, נותח פעם נוספת ושוחרר מביה"ח כשרגלו חבושה. התובע המשיך לסבול מכאבים וטופל בפיזיותרפיה.

התובע נבדק ע"י ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי שקבעה לו 19% נכות לצמיתות ונבדק ע"י רופא נוסף שקבע בחוות דעתו כי לתובע 47% נכות לצמיתות. לפני הגשת התביעה, התנהל הליך זהה, הליך שנמחק ולאחר מכן הוגשה התביעה, שם מונה מומחה בימ"ש, אשר קבע לתובע נכות לצמיתות בשיעור של 10% בגין הפגיעה בקרסול ימין.

הגבלה בתנועה

התובע התנגד לחוו"ד זו שכן לטענתו היא אינה מתייחסת לשאר פגיעותיו ולרבות הצלקות שנותרו ברגלו ולגבי הנכות התפקודית. רופא תעסוקה קבע כי התובע אינו כשיר לעבוד בעבודתו כאיש גינון אצל הנתבעת והוא מוגבל בביצוע עבודות הכרוכות בהליכה, בעמידה ממושכת ובהרמת משאות. התובע פרט כי עבד בשתי עבודות והשתכר בסך כולל של 12 אלף שקלים לחודש ואילו לאחר התאונה מצבו הורע.

השופט ברגנר שקיבל את התביעה קבע כי העירייה חבה כלפי התובע חובת זהירות מאחר והוא נשלח לבצע עבודתו על פי הוראותיה. עוד קבע השופט כי העירייה גם הפרה את חובותיה כמעסיקתו לדאוג לו לסביבת עבודה בטוחה ולהדרכה מתאימה לביצוע עבודתו.

"העירייה כשלה"

"התאונה ארעה", כתב השופט בפסק הדין, "כפי שהוצג והוכח, כתוצאה מכך שהתובע נדרש להרים בידיו (ביחד עם אדם נוסף) אבן שפה כבדה מאד דבר אשר גרם לו לאבד שיווי משקלו לסובב את קרסולו ולמעוד לקרקע. אני סבור כי באופן פעולה זה שהותווה לתובע, כשלה העירייה והפרה את חובותיה כלפיו".

עוד הוסיף השופט: "לא הוכח לי ע"י העירייה כי התובע עבר הדרכה כיצד עליו לפעול וכיצד עליו להרים אבן כבדה וכן לא הוכח לי ע"י הנתבעות כי התובע צויד בציון מתאים להרמת האבן או בציוד הגנה מתאים לרבות נעליים מוגנות מפני נפילת מטען כבד. מטען הנתבעות לא העיד אף אחד מעובדי העירייה על מנת להראות נתונים אחרים מאלה שנטענו ע"י התובע".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אריאל ברגנר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות