אישום: שכפלו מפתחות ובפרצו לדירות קשישים

5 תושבי ת"א נאשמים כי התחזו למתווכי נדל"ן וכך הצליחו לשים ידיהם על המפתחות, במקרים נוספים עקבו אחר קשישים בחניונים ובתחבולה השיגו את פרטיהם
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד מאיר ווקנין, בן רון אנג'ל, סמי טיאנו, בבר בוטון ונתנאל כהן, תושבי ת"א, בת ים וחולון, שהיוו כנופיית פורצים מתוחכמת ונועזת אשר קשרו קשר במספר הזדמנויות ופרצו לדירות מגורים של אוכלוסיית קשישים בערים חולון ובת ים, זאת במטרה לגנוב מתוכה רכוש.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, שיטת הביצוע לביצוע העבירות המיוחסות לחמישה, כללה הגעה למקום שבו מתגורר המתלונן הקשיש, ופניה אליו בעורמה לצורך קבלת צרור המפתחות של דירתו. לאחר שהמתלונן היה מוסר את המפתח לידי מי מהנאשמים, או למי מטעמם, שוכפל המפתח על ידי הנאשם בן רון אנג'ל או מי מהנאשמים האחרים וזאת במטרה להתפרץ לדירת המתלונן.

התחזו למתווכים

אנג'ל, נטען בכתב האישום, שהגיע לשכפל את מפתחות דירות הקשישים, בחנות בבת ים, הציג את עצמו בפני בעלת החנות כמתווך דירות ונהג לשכפל מפתחות לדירות על ידי כך שמסר לבעלת החנות מספרים ואותיות של מפתחות שהעתיק יחד עם הנאשמים האחרים אותם מזינים במכונה לשכפול מפתחות והוא היה מקבל לידיו מפתח משוכפל של אותו מפתח לדירה שאליה מתכננים הנאשמים לפרוץ ולגנוב מתוכה רכוש.

בין השאר השיטות שלהם לגניבת המפתחות היתה לגשת לקשיש או לקשישה בעלי הדירות בחניונים לאחר שעקבו אחריהם, וכאשר הם החנו את רכבם ניגשו וביקשו מהם מפתח קטן בטענה כי הם לא יכולים לפתוח את רכבם וכאשר היו מוסרים להם את צרור המפתחות הם היו מעתיקים את מספר מפתח הדירה ומוסרים אותו לשכפול.

כמו כן, הנאשמים, היו מגיעים לאזור שבה ממוקמת דירת המתלונן ומבצעים תצפית על הדירה ועל המתלונן בזמן שהם משוחחים ביניהם ומעבירים אינפורמציה אחד לשני וזאת על מנת לוודא שהדירה תהא ריקה מאדם ואז להתפרץ לתוכה ולגנוב מתוכה רכוש.

במרמה ובעורמה

בנוסף, מחומר החקירה עולה כי המשיבים פעלו באופן מתוחכם אף בזמן ששוחחו בטלפון הנייד שברשותם ומסרו אחד לשני אינפורמציה ביחס לזהות המתלונן ורכושו תוך שימוש במילות קוד תוך שמסרו את מספר הרכב עם קידומת של מספר טלפון נייד וזאת על מנת להסוות את העובדה שמדובר בלוחית רישוי של רכב המתלונן.

לכל הנאשמים עבר פלילי עשיר בין השאר בעבירות רכוש וכולם ריצו עונשי מאסר בגין כך ולחלקם עונשי מאסר על תנאי חב הפעלה.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי שמחומר החקירה עולה תמונה ברורה של כנופיית משיבים מתוחכמת, רצדיביסטית, בעלת ניסיון רב בתחום עבירות הרכוש באופן שמלמד על כך כי זהו אורח חייהם.

"המשיבים או מי מטעמם", נכתב בבקשה להאריך את מעצרם של החמישה עד לתום ההליכים, "פנו במרמה ובעורמה לאוכלוסיית קשישים שהיא אוכלוסייה מוחלשת ופגיעה, למשל אחד המתלוננים הוא מתלונן נכה אשר נותר לשבת ברכבו כאשר המשיבים או מי מטעמם נטלו ממנו את מפתח ביתו במרמה ונטלו מהם את מפתחות דלת דירתם בתחכום רב ובשיטתיות חוזרת ונשנית והגם שמדובר בעבירות רכוש, כתב האישום מייחס למשיבים ביצוען של מספר עבירות חמורות, מתוכננות היטב מראש, כאלה הדורשות ביצוע מדוקדק ומהוקצע, ידע רב, תעוזה, ביצוע פעולות רבות מראש, תוך תעוזה וניצול של אוכלוסיית קשישים מוחלשת ופגיעה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות