נהג הואשם בתגרה והיזק לרכוש – התביעה הסתפקה בהסדר מותנה

המשטרה השכילה להגיע להסדר המותנה בעקבות מו"מ עם הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית, לאחר שהתקבלה עמדתו כי לא היה מקום להגיש את כתב האישום בצורתו המקורית
דניאל בן חמו |
שוחרר חשוד בעבירות אינוס יממה לאחר מעצרו
אילוסטרציה

המשטרה הגיע להסדר מותנה, עם תושב תל אביב בן 59, שהואשם בתגרה והיזק לרכוש במזיד, לפיו התיק ייסגר בהתחייבות וקנס בסך 1,200 שקלים ולא תירשם במרשם הפלילי.

המשטרה השכילה להגיע להסדר המותנה לאחר משא ומתן עם הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית, כאשר הבינו שלא היה מקום להגיש את כתב האישום וחזרו ממנו והגישו כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר מותנה.

אולי יעניין אותך:

ריב על רקע שימוש בדרך

על פי כתב האישום המקורי, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, לפני כשנה בתל אביב, בעקבות סכסוך על רקע שימוש בדרך, החל הנאשם שנהג במכונית ורוכב קטנוע להתקוטט ביניהם. על פי הנטען, רוכב הקטנוע הכה באגרוף לפניו של הנאשם וגרם נזק לרכוש במזיד כשהכה עם הקסדה ברכבו של הנאשם. הנאשם בתגובה, כך לפי כתב האישום המקורי, הכה עם אלה בקטנוע וגרם לו נזק במזיד.

עמדתו התקבלה. עו"ד יאיר בן שטרית

בעקבות כתב האישום, פנה הסנגור, עו"ד בן שטרית למחלקת התביעות של המשטרה וציין בין השאר, כי מרשו ללא כל עבר פלילי, יסודות העבירה אינם מתקיימים ואין בדל ראיה שמוכיח כי מרשו גרם נזק לקטנוע ולמעשה כתב האישום כולו תלוי ועומד על עדותו של רוכב הקטנוע שהינה רצופה שקרים, סתירות וחוסר היגיון מהותי.

"מילה מול מילה"

עוד ציין עו"ד בן שטרית, כי מדובר בתיק של "מילה מול מילה". לדבריו, מדובר בתיק שכל פעולת חקירה בו הינה חיונית ויכולה להכריע את כף המאזניים ועל אף זאת לא בוצעו פעולת חקירה מהותית אשר היה בהן כדי לשפוך אור על הקיים. בין השאר, טען עו"ד בן שטרית, לא נתפסו מצלמות אבטחה ממקום האירוע, לא בוצע עימות בין הצדדים שקיים פער ניכר בין גרסאותיהם ולא נעשו ניסיונות לאיתור עדי ראייה כולל אישה שנראתה בתמונות אישה עומדת מחוץ לדלת חצר ביתה.

בעקבות דברי עו"ד בן שטרית, השכילה התביעה המשטרתית להבין שאין מקום להגיש את כתב האישום בצורתו המקורית. התביעה המשטרתית חזרה בה מכתב האישום המקורי והגישה כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר מותנה. ההסדר המותנה כולל התחייבות וקנס בסך 1,200 שקלים, דבר שמנע מהנאשם הרשעה פלילית במרשם הפלילי.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות