כתב אישום בעקבות תקיפת צוות הצילום בשכונת התקווה

יוסף פרץ ויוסף מעטוף נאשמים בתקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, גניבה ואיומים, לאחר שהיכו צוות של תאגיד השידור כאן במהלך הפגנה בת"א שמטרתה הפרות סדר כנגד ערבים
אייל חן |
כוחות מג"ב ביפו בשבוע שעבר. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף בגין בתקיפת עובד הציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים, זאת לאחר שהנאשמים תקפו צוות חדשות של תאגיד השידור כאן בשכונת התקווה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים נגדם.

במסגרת הפרות הסדר וההתפרעויות, הושמעו קריאות לפגוע בעיתונאים והותקפו עיתונאים רבים על רקע ביצוע תפקידם. על פי כתב האישום ב-13 במאי הופצו קריאות ברשתות החברתיות ובאמצעות היישומון וואטסאפ להגיע לשכונת התקווה בתל אביב לצורך קיום צעדה לכיוון יפו, ותקיפת ערבים שייקרו בדרכם של הצועדים. בהודעות שנשלחו התבקשו המגיעים להצטייד, בין היתר, באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע.

"לך תצלם ברמלה"

לאור האמור הגיעו כתב וצלם לסקר את ההתרחשות. בעת שהצוות החל להיערך לשידור, פרץ ואדם נוסף החלו לצעוק לעבר צוות התאגיד "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז הכתב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו.

בתוך כך, נטען בכתב האישום, פנה פרץ אל האנשים שהתקהלו במקום וקרא: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שהצלם רולן הבהיר לו כי הם מכאן 11 ענה לו פרץ "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק…" בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

היכה בקסדה

בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את הצלם רולן מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה וכן היכה את המצלמה שאחז בידו, אשר נפלה מידיו והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ ברולן ותקף אותו באמצעות אגרופיו. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד רולן ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. כתוצאה ממעשיהם של המשיבים, נגרמו לרולן חבלות של ממש בין היתר בפנים, בקרקפת, בצוואר ונזקק לטיפול רפואי.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין: "העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם. דבריו של משיב 1 לאורכו של כל האירוע, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש. לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות