3 חודשי עבודות שירות לבעל מכה

תושב המרכז, 42, הורשע ב-4 אישומים שונים של תקיפת בת זוג, אך נידון לעונש מקל במיוחד. השופטת: "חשוב לזכור ולהזכיר כי אלימות במשפחה מחייבת באופן רגיל ענישה מרתיעה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

תושב המרכז, בן 42, שהורשע בתקיפת בת זוגו ואיומים עליה, נידון לשלושה חודשי עבודות שרות וקנס בסך 500 שקלים על ידי שופטת בית משפט השלום בתל אביב דנה אמיר. פרט לכך הוטלו עליו עונשי מאסר על תנאי.

עוד באלימות במשפחה:

על פי כתב האישום שכלל 4 אישומים, התנהל ויכוח בין המתלוננת לנאשם, במסגרת הוויכוח אחז הנאשם בחוזקה בידה של המתלוננת וכתוצאה מכך "עפה" או נשפכה כוס הקפה בה אחזה. בנוסף הוכח כי כשאמרה המתלוננת לנאשם שתתלונן במשטרה איים עליה הנאשם שאם תלך למשטרה "היא תהיה גמורה", והיא ומשפחתה ישלמו ביוקר.

"תשלמי ביוקר"

באירוע נוסף הנאשם התקשר לאחותה של המתלוננת ואיים עליה שתגיד לה לבטל את התלונה, ואם לא תעשה כן, ילך למחרת בבוקר למס הכנסה להלשין עליה. לאחר ששוחרר הנאשם ממעצר בו היה נתון בחשד לביצוע העבירות אלמ"ב חרף הוראה חוקית מאת בית המשפט אשר אסרה עליו ליצור קשר עם המתלוננת, התקשר הנאשם למתלוננת ואיים עליה בפגיעה שלא כדין בגופה.

בין השאר נטען בכתב האישום כי אמר לה: "את לא מתביישת על מה שאני עברתי… היומיים האלה שאני עברתי, את תשלמי על זה ביוקר".

באירוע נוסף, נקבע בהכרעת הדין כי בעת שהחזיר הנאשם את רכבה של המתלוננת והחנה אותו בבית הספר בו למד בנם. לאחר שהלך, נכנסה המתלוננת לרכבה והניעה אותו, הגיע הנאשם אל הרכב וסימן שתפתח את הדלת. כשפתחה את הדלת אמר לה הנאשם ששכח המפתחות שלו בסוויץ. המתלוננת אמרה לנאשם שהיא תוציא את המפתחות ותיתן לו אותם, אז תקף הנאשם את המתלוננת בכך שאחז בידה הימנית בכוח.

"לא ביטא חרטה"

השופטת אמיר, קבעה מתחם עונשי אחד לכלל האירועים המפורטים בהכרעת הדין וציינה כי "חשוב לזכור ולהזכיר כי אלימות בתוך המשפחה נתפסת כבעלת חומרה מיוחדת המחייבת באופן רגיל ענישה מרתיעה".

"הערכים המוגנים", כתבה השופטת, "אשר נפגעים מביצוע עבירת תקיפת בן זוג הם שלמות גופו, נפשו, כבודו וביטחונו של בן הזוג ושמירה על החלשים מפני נחת זרועם של החזקים, מביצוע עבירת האיומים נפגעת שלוות נפשו של האדם ומביצוע עבירה של הפרת הוראה חוקית נפגע האמון שניתן בנאשם כי יעמוד בתנאים שנקבעו בעניינו".

השופטת אמיר הוסיפה: "גם לאחר הרשעתו בביצוע העבירות כמפורט בהכרעת הדין לא נטל הנאשם אחריות למעשים, לא ביטא חרטה, וכפי שעולה מתסקיר שירות המבחן הציג עמדה קורבנית והשלכתית. התרשמות שירות המבחן מהנאשם היא כמי שמסרב להעמיק ולהתבונן באופן ביקורתי בדפוסים הבעייתיים בהתנהלותו לאורך הקשר הזוגי עם המתלוננת, ובנסיבות אשר הובילו אותו לניהול ההליך המשפטי".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות