הגנב עבר שיקום מוצלח – ביהמ"ש התחשב

מכור לסמים שהורשע בגניבה של מזון לתינוקות בהיקף של מאות שקלים, נידון למאסר על תנאי בלבד וזאת בשל הליך גמילה שהוא עובר
אייל חן |
שוד בית קפה - אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, רבקה שורץ, גזרה 7 חודשי מאסר על תנאי על תושב הדרום, שביצע מעשי גניבה של מזון לתינוקות מחנויות כאשר כל גניבה היא בשווי מאות שקלים וכן פריצה לרכב על רקע התמכרותו לסמים.

עוד בפלילים:

נגד הנאשם הוגשו שלושה כתבי אישום שאוחדו. שניים מהם בגין עבירות גניבה וכתב אישום נוסף בגין עבירת פריצה לרכב בכוונה לגנוב. הנאשם גנב במספר הזדמנויות סופר פארם אריזות של תחליף מזון לתינוקות מסוג סימילאק בכ-1,000 שקלים. באישום נוסף, הנאשם פרץ לרכב של אישה שהחנתה את רכבה ליד בית אבות ונכנסה לשם בכדי לקחת את אביה.

בזמן זה, התפרץ הנאשם לרכב וגנב מתוכו את תיקה של המתלוננת אשר הכיל בין היתר, תעודת זהות, רישיון נהיגה, כסף, מכשיר טלפון נייד ועוד.

באי כוח הצדדים הגיעו למתווה המהווה הסדר טיעון לפיו בכפוף להרשעת הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתבי האישום על פי הודאתו, ובכפוף להצלחה בתהליך השיקום, הצדדים יעתרו במשותף למאסר מותנה, חתימה על התחייבות להימנע מביצוע עבירה וצו מבחן לתקופה שתומלץ על ידי שירות המבחן.

השופטת שורץ ציינה בגזר הדין, כי מעשי הגניבה שבוצעו מהווים מסכת אירועים אחת, שכן יש קשר הדוק בין אירועי הגניבה השונים הן בשל סמיכות הזמנים, המחשבה הפלילית הדומה, אופי ודפוס הפעולה דומים וחוזרים על עצמם הן ביחס למהות הגניבה והן ביחס לסכומי הגניבה, כאשר כל אלו בוצעו במטרה לממן את רכישת הסמים ואילו הפריצה לרכב הינה אירוע נוסף.

"אין תחכום מיוחד בביצוע מעשי הגניבה ואף לא באירוע הפריצה לרכב. בית המשפט מודע כי לא נגרם נזק לרכב במהלך הגניבה וכי הרכוש שנגנב מהרכב הוחזר. חלקו של הנאשם בביצוע העבירות מלא", כתבה השופטת שורץ בהחלטתה.

השופטת גם התייחסה להליך השיקום שעבר הנאשם שהוביל להחלטתה לאשר את ההסדר המקל בעניינו. "בשים לב", כתבה, "לחומרת העבירות שעבר הנאשם נכון היה להטיל עליו עונש מאסר לריצוי בין כותלי הכלא, ואולם הישגי הנאשם במסגרת תכנית השיקום מלמדים כי השיג יעד משמעותי בתחום התמכרותו שהיתה הבעיה המרכזית ואף פעל ופועל להשגת יעדים נוספים בתכנית השיקום. המדובר בשיקום מוצלח, ועל כן יש מקום לסטות ממתחם הענישה לקולא, להימנע מהטלת מאסר בפועל ולאמץ את ההמלצה העונשית של שירות המבחן התואמת את הסדר הטיעון שהתגבש בין הצדדים ויכובד".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה שורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות