משתלם לקלל במשרד עורכי דין?

לקוח שזעם על הטיפול המשפטי בו צעק וגידף במשרד עורך הדין וחטף: ביהמ"ש פסק כי הוא ישלם פיצוי של כ-17 אלף שקלים
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
אילוסטרציה envato

שופט בית השלום בתל אביב, גיא הימן, הורה ללקוח של עורך דין לשלם לו ולבנו של העורך דין, פיצויים בסך כ-17 אלף שקלים לשניהם, זאת בגין לשון הרע, לאחר שהלקוח קילל את השניים במשרדם. השופט הימן קבע כי סכום התביעה בסך 268 אלף שקלים היה חסר כל אחיזה בנסיבותיו של המקרה.

עוד בלשון הרע:

על פי התביעה, התובע טיפל בעסקה לרכישתו של נכס-מקרקעין והנתבע חש כי התובע התרשל בעשייתו. הוא גרס כי עורך-הדין עיכב תחת ידיו, זמן רב ושלא בצדק, את הטיפול בהעברתן של הזכויות במקרקעין על שמו של הקונה. באחת הפעמים שהגיע למשרדו יצר בנו של העורך דין קשר עם האב ויידע אותו על דבר-התייצבותו של הנתבע במשרד. ככל הנראה עורך-הדין ענה לבן: "תעיף את המסומם הזה משם".

"יא קוקסינל"

הנתבע שמע את התשובה הזו וחמתו, שגם כך לא הייתה מן האיטיוֹת להגיב, בערה בו. הוא פרץ בצעקות רמות, בהאשמות ובגידופים, שנשמעו היטב ברחבי-המשרד וגרמו לחלק מן הנוכחים לצאת אל החלל הציבורי בבהלה.

בנו של התובע העיד על הפנינים, שהמטירה לשונו הקולחת והרהוטה של הנתבע על אביו, עליו ועל משפחתם, ככתוב: "בוא יא מזדיין [ב]תחת, יא קוקסינל, אתה והאבא המזדיין שלך הקוקסינל הזה, תביאו לי את האישור, האבא הנוכל והקוקסינל הזה, הגנב בן גנב הזה, שכול[ם] יידעו כמה הוא גנב ומזדיין בתחת. אתם כולכם משפחה של נוכלים וגנבים, עורכי דין שלקחו לי כסף מהכיס… אני מוכן להיעצר תוך כדי שאני מזיין בתחת את שניכם על השולחן פה, יא שני קוקסינלים".

השופט הימן קבע בין השאר כי עובדיו של התובע והאנשים שנכחו במשרד הבינו את המעמד כמשקף, לכל היותר, לקוח אלים, "לא מתורבת" כלשונם ובעל-לשון משתלחת, יותר משהעיד על מקצועיותם של עורך-הדין התובע ושל בנו. עוד ציין השופט כי מדובר בתביעה מופרזת מן היסוד.

לא שמר על לשונו

"שקלול של מכלול-נסיבותיו של המקרה הנדון", כתב השופט, "ושל קנה-המידה המסתמן בפסיקתן של ערכאות, מוליך היה, ברגיל, לזַכּות את התובעים אשר לפנַי, יחד, בפיצוי בסך של כ-20 אלף שקלים. זהו, להשקפתי, פיצוי הולם בעניינו של מי, שלא ידע לשמור על לשונו והרשה לעצמו לתקוף בחריפות את התובעים בפומבי, אך בלי שפגע עמוקות, בפועל ולפי קנה-המידה האובייקטיבי המתחייב בדין, בשמם הטוב".

השופט הימן הוסיף: "אלא, שלדאבוני לא אוכל לפסוק לתובעים את הסכום הזה. פסיקתן של הערכאות – של בית-המשפט העליון וכן של בית-המשפט המחוזי בתל אביב בשורה של פרשות – אינה מאפשרת להתעלם מן הפער העמוק בין סכומה של התובענה, אפילו לאחר שתוקנה, לבין סכומה הראוי של זכייה. הפער הזה משמיע כי, על כורחו ושלא בצדק, נאלץ הנתבע להעמיד מפניה של תובענה זו, אפילו שהיא נמצאה מוצדקת מבחינת-העילה, הגנה יקרה מן הנדרש".


השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]



לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא הימן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות