ביהמ"ש: "הסמים הפכו את הקונים למעין אנשים מתים"

3 שנות מאסר וקנס של 20 אלף שקלים נגזרו על עבריין שסמים שהורשע בעשרות עסקאות של מכירת קוקאין והרואין: "זהו נאשם העטוף מכף רגל ועד ראש בעולמו של סם"
אייל חן |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 3 שנות מאסר ו-20אלף שקלים קנס על עבריין סמים שהורשע בכך שמכר בעשרות הזדמנויות סמים. השופט מזרחי ציין בגזר הדין את העובדה כי חזה בשלושה רוכשים, ש"נגע הסמים הפך אותם למעין אנשים 'מתים', צלי אדם, המהלכים נע ונד ברעבם אחר הסם ושבויים בידו".

עוד בחדשות:

על פי כתב האישום, במשך שנה לסירוגין, מכר הנאשם ב-45 מקרים סם מסוכן מסוג קוקאין והרואין במשקלים של כגרם עד 3 גרם, לעשרה קונים שונים תמורת 100-300 שקלים לכל מכירה.

השופט מזרחי ציין בגזר הדין, כי אין לקבל את הטענה, כי מדובר בעבירה אחת לצורך קביעת מתחם הענישה, אף אם מדובר במספר מכירות לאותו רוכש או במסגרת אותו אישום. השופט סבר, כי כל מכירה ומכירה מגבשת, בפני עצמה, את יסודות עבירת הסחר בסמים והיא פוגעת מחדש ובאופן עצמאי בתכליות המוגנות אחר העבירה.

"המעשים המתוארים בעובדות כתב האישום חמורים", פסק השופט מזרחי. "אני מסכים עם עמדת המאשימה, שכתב-האישום מתאר סוחר סמים בפעולתו, אשר פועל בתחום הסמים למחייתו, אשר הפך את הסחר בסמים למקצוע, שמכר אותו בכל עת ותחת כל עץ רענן… מדובר בסמים "קשים" שנזקם רב – עניינם הפצת חולי רע בציבור והם מובילים להרס חיים, פירוק של משפחות ולהפיכת אנשים לצל צלו של אדם".

השופט מזרחי הוסיף: "תמונת המצב העולה מכתב-האישום ונוכח עברו הפלילי מובילה למסקנה, כי זהו נאשם העטוף מכף רגל ועד ראש בעולמו של סם, שיש להטיל עליו עונש מרתיע ביותר, שיתכן ויוביל אותו לשקילת הכדאיות של העיסוק בתחום. עוד יש לציין, כי אין בפניי נאשם אשר עבר דרך טיפולית מוכחת, מוצלחת, רבת שנים שבכוחה להוביל לחריגה מן המתחם או להיצמד על תחתיתו".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות