נהג אוטובוס איים בסכין – הרשעתו בוטלה

ביהמ"ש השלום בי-ם הטיל 250 שעות של"צ בלבד על נהג אוטובוס שהורשע כי בשל ויכוח על שימוש בדרך איים בסכין על נהג אחר. הרשעתו של הנהג בוטלה בנימוק שלא לפגוע בעיסוקו
גילי סיוון-כהן |
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

250 שעות של"צ הטיל שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, על נאשם נהג אוטובוס, בן 26, שאיים בסכין על נהג רכב אחר בשל ויכוח. השופט שביטל את הרשעת הנהג, הורה לו לפצות את המתלונן ב-1,000 שקלים.

עוד בפלילים:

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של החזקת סכין ואיומים, לאחר שבשעת לילה מוקדמת בירושלים, בעקבות ויכוח שפרץ בין הנאשם שהוא נהג אוטובוס, לבין המתלונן בנוגע לשימוש בדרך, ובחשד כי הנאשם השתמש באורות גבוהים וסנוור את הרכב בו נסע המתלונן, נטל נהג האוטובוס סכין אשר הייתה מונחת בתיקו, פתח אותה וירד לעבר המתלונן מתוך האוטובוס.

השופט ציין כי הנאשם ידע להסביר את מעשיו, להסביר את החשש שממנו פעל כשראה את המתלונן שהיה חמוש בנשק, יחד עם זאת ביטא חרטה על המעשים ונטל אחריות. "המוטיבציה של הנאשם", כתב השופט, "הייתה להגן על עצמו ועל נוסעיו כפי שגם אמר לשירות המבחן. מכאן שמניעיו של הנאשם היו נכונים אך מעשיו שגויים. הנזק הפוטנציאלי מהחזקת סכין או חפץ חד עלול להיות קטלני. בפועל לא נגרם נזק מלבד הפחדת המתלונן".

השופט הוסיף: "הנאשם, כאמור, אחראי למעשים. אציין, כי ניתן להתרשם מהסכין שהיא קטומה, ולכן יש בסיס לדברי הנאשם לפניי לגבי תכלית השימוש בה ברגיל. מה גם שאין מחלוקת שהסכין הוחזקה בתיקו".

בסיכומו של דבר השופט ביטל את הרשעת נהג האוטובוס וציין כי: "הוכח כי הנאשם מסור מאוד לעבודתו. כנהג רכב ציבורי, ידוע כי הרשעה, בוודאי בעבירת אלימות, עלולה לפגוע בו ולהביא לאובדן עבודתו. לפיכך, סברתי שהוכחה במידה הנדרשת טענת הסניגור לפגיעה מעבר לצפוי ולרגיל. לכן אני מורה על ביטול ההרשעה".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות