100 שעות של"צ לגנב דלק סידרתי

ביהמ"ש השלום בב"ש הרשיע את הנאשם, 32 מדרום הארץ, בכך שקדח במיכלי הדלק של מכוניות וגנב דלק בגלל שחש דיכאון בעקבות פרידה מחברתו
רונן לוי |
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, אבירה אשקלוני, גזרה 100 שעות של"צ וקנס של 1,000 שקלים על נאשם בן 32, תושב דרום הארץ שהורשע בחבלה במזיד ברכב, גניבה מרכב והחזקת כלי פריצה, לאחר שגנב דלק על ידי ניקוב מיכל דלק ברכב לאחר שחש דיכאון בשל פרידה מחברתו. השופטת אף הורתה לנאשם לפצות את בעל הרכב ב-500 שקלים.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, שכלל 4 אישומים דומים, הוא הגיע לחניה בבאר שבע, הרס במזיד רכב מסוג פיאט, בכך שהגיע עם רכבו, עשה חור במיכל הדלק של הרכב באמצעות מברגה, מילא דלק בבקבוקים, הכניס בורג לחור שקדח במיכל הדלק של הרכב כדי לחסום את דליפת הדלק מהמיכל ואטם את הדליפה. במקרה אחר בו הוא גם נעצר עשה אותו דבר למכונית אחרת כאשר עשה חור באמצעות מברגה, מילא דלק בבקבוקים, הכניס בורג לחור שקדח במיכל הדלק של הרכב כדי לחסום את דליפת הדלק מהמיכל ואטם את הדליפה.

השופטת אשקלוני ציינה כי הערכים החברתיים המוגנים אשר נפגעו מביצוע עבירות של חבלה במזיד ברכב, גניבה מרכב והחזקת כלי פריצה לרכב הינם הגנה על שלום וביטחון הציבור, קניינו של הפרט, פרטיותו ושלוות נפשו.

"בחינת מידת הפגיעה בערך המוגן", כתבה השופטת בגזר הדין, "מובילה למסקנה כי הפגיעה בערך המוגן היא ברף הבינוני, וזאת לאור פוטנציאל הסיכון והנזק שהיה יכול להיגרם כתוצאה ממעשיו, אל מול העובדה כי הנאשם גרם במעשיו לנזקים ממוניים, ולחששות ופחדים", כתבה השופטת והוסיפה: "כי הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו על רקע מצב רוח ירוד ותחושת חוסר אונים בעקבות פרידתו מבת הזוג איתה היה בקשר במשך 8 שנים, ולאור העובדה שביצע את העבירות עקב מצוקתו הכלכלית והתניידותו ברכבו, בו התגורר באותה העת".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אבירה אשקלוני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות