אין משילות – תקיפות הדדיות בין יהודים לערבים בכל רחבי הארץ

לצד הטילים מעזה הולכות ומחריפות ההתפרעויות בין ערבים ליהודים: בבת ים ביצעו אנשי לה פמיליה לינץ' בערבי שנקלע בדרכם, בעכו בוצע לינץ' באזרח יהודי ובלוד נורו שני ערבים. תמונת מצב עגומה
דניאל בן חמו |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

מלחמת האזרחים שבתוך הבית: אתמול הצטרפו להתפרעויות גם אנשי לה פמיליה החלה להתפשט בכל רחבי הארץ. בבת ים ביצעו לינץ' בערבי שנקלע לתהלוכה של אנשי לה פמיליה, בעכו בוצע לינץ' באזרח יהודי במקלות ואבנים, בלוד, שהיתה אמורה להיות תחת סגר משמונה בערב, נורו שני ערבים, עוד לא ברור אם על ידי יהודים או שוטרים, בחיפה 59 פצועים רובם ילדים, ובין היתר בוצע לינץ' בערבי שעבר בהפגנה וכן היה ניסיון דריסה במקום. באום אל פחם, נפצע לוחם מג"ב מירי במהלך הפרות סדר, ביפו היו עימותים בין המשטרה לערבים, בטבריה, עצרת תמיכה בצה"ל הפכה לאירוע אלימות רב משתתפים בין יהודים לערבים ובאור עקיבא, יצאו צעירים יהודים במטרה לפגוע ברכבים של ערבים. בסך הכל נעצרו אמש 370 בני אדם ועשרות נפצעו.

לוד, העיר שבה הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפכ"ל קובי שבתאי, כי יחזירו את המשילות התבררו שגם גדודי מג"ב שהגיעו לא יכלו לעזור מול היהודים שהצטרפו לחגיגת האלימות והעוצר שהוכרז נראה כמו בדיחה. ברחבי העיר נרשמו הפרות הסדר במספר מוקדים, מאות בני אדם יהודים וערבים התפרעו, יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה, וגרמו נזק לרכוש ותשתיות.

התפרעויות בלוד

במסגד הגדול בלוד הייתה התקהלות של כ-400 חשודים שהיה בכוונתם לזרוק אבנים ולהפר את הסדר במקום. בבית הכנסת בית אברהם דוסה נמנע ניסיון הצתה על ידי לוחמי מג"ב שפיזרו את המתפרעים מהמקום. במהלך המהומות נורו שני ערבים שפונו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה וקל ועד עכשיו איש לא יודע מי ירה בהם השוטרים או היהודים פרט להם הועברו לבית החולים אסף הרופא 14 פצועים בדרגות פציעה שונות, בינהם צעיר עם פצעי דקירה בפנים ובגב.

כוחות המשטרה בלוד, אמש. צילום: פלאש 90

בעכו, מוקד נוסף של התפרעויות, בו לפני יומיים הוצתה מסעדת אורי בורי, החלה בשעות הערב התקהלות של עשרות מפגינים שידו אבנים לעבר השוטרים. מפגינים ערבים, שהסתובבו עם אלות בעיר, ביצעו לינץ' ותקפו אזרח יהודי במקלות ואבנים כאשר עפ"י גורמי הרפואה האזרח נפצע באורח אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה. חובש בכיר במד"א פיראס רייס שנכח בזירה סיפר: "היינו בסמוך לאזור כשראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש מדממת. מייד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות והנשמה ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים". בהמשך נמסר מטעם מד"א כי צוות ניידת טיפול נמרץ שהיה בדרכו לטפל בפצוע קשה בעכו, הותקף ע"י מתפרעים שניפצו באבנים ובאלות את שמשות האמבולנס.

מהומות בגוש דן

בבת ים, עימותים נרשמו בין יהודים, ערבים וכוחות משטרה. חבורה של צעירים יהודיים שהיו על הטיילת לאחר שהמשטרה לא איפשרה להם להגיע ליפו ביצעו ניסיון לינץ' בערבי בן 33 מרמלה, שנקלע לטיילת המפגינים שטענו כי הוא ניסה לדרוס אותם הוציאו אותו מהרכב ובמשך כחצי שעה היכו אותו מבלי שהמשטרה התערבה. צוות מד"א פינה אותו במצב בינוני לאיכילוב עם חבלות בפניו. קדם ללינץ', כאשר המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית בבת ים, של קומץ מאנשי לה פמיליה שביקשו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבי המקום.

ביפו המשטרה עצרה 25 חשודים במעורבות בהפרות סדר, יידו אבנים וירי זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים. במקום היו הפרות סדר אלימות לרבות תקיפות וכן יידוי אבנים לעבר ניידות ושוטרים ע"י פורעי חוק. כאמור, 25 חשודים נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת המשטרה.

צפון בוער

בחיפה, 59 נפגעו במהלך האירועים משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה לאחר שחמישה כלי רכב הוצתו בחניון בניין מגורים. במהלך הלילה המשטרה החלה לחקור חשד לאירוע דריסת אדם במהלך הפרות הסדר כוח משטרה שפעל כנגד המפגינים במושבה הגרמנית בחיפה הדף את המתפרעים ולמקום נקלע רכב שהותקף על ידי ההמון, הנהג שנמלט במהלך נסיעתו פגע באדם אשר נפצע באורח בינוני. לאחר זמן קצר נעצר נהג הרכב כבן 20 ונלקח לחקירה. פרט לכך, בוצע לינץ' באזרח ערבי שעבר בסביבה, שנפצע באורח בינוני.

בטבריה, עצרת תמיכה בצה"ל שתוכננה כבר אתמול והתקיימה אמש יצאה משליטה והפכה לאירוע אלימות רב משתתפים. מדיווחים ראשוניים מהשטח עולה כי במקום נהג ערבי הותקף. מנגד, המפגינים טוענים כי הנהג ניסה לדרוס אותם במהלך המחאה. ובהמשך ניפצו את השמשות של חומוס עיסא שבטבריה, שנמצא בבעלות ערבית.

סוער בחדרה

באור עקיבא ובחדרה, עשרות אזרחים יהודים יצאו כדי לפגוע בערבים לאור האירועים הקשים של הימים האחרונים. בשעות הצהריים התאספו עשרות צעירים יהודים ליד הקניון בחדרה במטרה לפגוע בערבים העובדים בשוק של העיר. כוחות משטרה שהוזעקו למקום והחלו בפיזור המתפרעים. במהלך ניסיון השלטת הסדר עצרו השוטרים 15 מתפרעים. לבי"ח הלל פונה גבר ערבי כבן 30 במצב קשה כשהוא בהכרה עם פציעה מדממת.

באום אל פחם, נפצע לוחם מג"ב באורח בינוני מירי במהלך הפרות סדר. בקבוק תבערה הושלך לעבר כוחות השיטור שעמדו בסמוך לתחנת המשטרה בטמרה, הותקף תושב משגב על ידי צעירים. מהמשטרה נמסר כי צוות רפואי שהיה בקרבת מקום גונן עליו, והוא פונה מזירת האירוע לבית החולים רמב"ם במצב בינוני. "כוחות יס"מ הוזנקו למקום והשיבו את הסדר הציבורי", מסרו במשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות