הוקפא צו סגירה לבית ספר יסודי בחיפה

ביהמ"ש המחוזי בי-ם קבע כי בית הספר שלהבות חב"ד בחיפה לא ייסגר ובכך נעתר לבקשת עו"ד יעל טישלר, המייצגת את הורי התלמידים. השופט: "טובת הילד היא השיקול הראשון"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
מהי ועדת זכאות ואפיון? - כיתת לימוד, אילוסטרציה.
תלמידים בביה"ס (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, דוד גדעוני, הורה על הקפאת צו סגירה לבית הספר היסודי "שלהבות חב"ד" בחיפה. השופט גדעוני קיבל את בקשת עו"ד יעל טישלר, המייצגת את הורי התלמידים.

המדובר בבית ספר הפועל מזה שנתיים, בית הספר הגיש בקשה למשרד החינוך לקבלת רישיון לשנת הלימודים הנוכחית במעמד מוכר שאינו רשמי, אך נדחה מטעמים טכניים ברובם כבר בחודש אוקטובר האחרון. על פי הבקשה אותה הגישה עו"ד טישלר, משרד החינוך ועיריית חיפה לא פעלו משך שנתיים לסגור את בית הספר. בסביבות חג הפסח השנה החליטה עיריית חיפה שהיא עושה הכל כדי לסגור את בית הספר וזאת למרות שמדובר בילדים קטנים, בעיצומה של שנת לימודים ובבית ספר שיש לו תמיכה מטעם הפיקוח של משרד החינוך.

עו"ד יעל טישלר
עו"ד יעל טישלר

לחץ מצד העירייה

עוד עלה כי קציני ביקור סדיר מטעם העירייה התקשרו להורים ואמרו להם שבית ספר עומד להיסגר ושאם לא ישתפו פעולה עם העברת ילדיהם ייפתחו נגדם תיקים פליליים ובמקביל תיקים ברווחה. לטענת עו"ד טישלר, לנוכח הלחץ שהפעילה עיריית חיפה, הוציא מנכ"ל משרד החינוך לבית הספר צו סגירה לפני כחודש, שאמור היה להיכנס לתוקף מחר.

עו"ד טישלר, פנתה לפני מספר ימים לבית המשפט בבקשה דחופה למתן סעד זמני על מנת להקפיא את צו הסגירה. בין היתר היא טענה בעתירה כי משרד החינוך לא ראה את טובת הילדים עת החליט לפזר אותם בסוף שנה משברית כמו שנת הקורונה שחלפה עלינו, מדובר בילדים קטנים הלומדים בכיתות א' עד ג' ופיזורם בסוף שנת לימודים יפגע בהם, בנוסף בית ספר מחזיק בכל האישורים הנחוצים לפי חוק הפיקוח.

עמדת ההורים התקבלה

בסיכומו של דבר, השופט גדעוני, קיבל את טענותיה של עו"ד טישלר, וקבע פעם נוספת כמו במקרים דומים שמשרד החינוך אכן לא שקל את טובת הילד שהוא שיקול ראשון במעלה וביטל את צו הסגירה. "סגירת בית הספר בנקודת הזמן הנוכחית עלולה לפגוע באורח ממשי בתלמידי בית הספר. מדובר בילדים צעירים. העברתם למוסד חינוכי אחר בשלב זה עלולה לגרור עמה פגיעה משמעותית, אפשר ביתר שאת נוכח הקשיים שנלוו לשנת הלימודים הנוכחית בשל משבר נגיף הקורונה", כתב השופט גדעוני בהחלטתו.

לאתר יעל טישלר – עורכת דין ומגשרת


לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד גדעוני


עו"ד יעל טישלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות