נסגר תיק החקירה נגד ראש עיריית ראשל"צ לשעבר

המשנה לפרקליט המדינה הודיע לדב צור כי החליט לסגור את התיק שעסק בחשד לשוחד שקיבל מאיש העסקים ארז מוסאצ'ו. נקבע כי התנהלותו הייתה בעייתית "אך לא נחצה הרף הפלילי"
רונן לוי |
ראש עיריית ראשל"צ לשעבר, דב צור, בעת מעצרו בדצמבר 2017. צילום: פלאש 90

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ראש העיר ראשון לציון לשעבר, דב צור, שנחקר בחשד ללקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בכל הקשור ליחסיו עם איש העסקים והיזם ארז מוסאצ'ו.

בהודעה מציין למברגר כי "התנהלותו של צור הייתה בעייתית אך אין בכך כדי לחצות את הרף הפלילי או להעיד על סטייה מן השורה בנסיבות המקרה".

קידם אינטרסים

החקירה נפתחה על בסיס החשד, לפיו העניק מוסאצ'ו לצור טובות הנאה בדרך של העמדת סיוע משמעותי לקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו באוקטובר 2013, בהן צור התמודד על משרת ראש העיר ראשון לציון, ובתמורה לכך פעל צור במסגרת תפקידו כראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית ו-ועדת המשנה לרישוי, על מנת לקדם את האינטרסים הרבים והשונים של מוסאצ'ו בעיר.

המשנה לפרקליט המדינה קבע, על בסיס הראיות שנאספו בחקירה, כי הסיוע שהעניק מוסאצ'ו לצור והתמורה שניתנה על ידי צור לא הצביעו על חומרה המצדיקה העמדה לדין פלילי.

בנוסף, לא עלו בחקירה אינדיקציות לכך שמוסאצ'ו נזקק לסיוע ממשי של צור בקידום העסקים שבבעלותו או כי ביקש מצור עזרה בקידום ענייניו הנוכחיים או העתידיים.

הרף הפלילי

עוד צוין בהחלטה, כי התנהלותו של דב צור היתה בעייתית, כאשר החליט על דעת עצמו להימנע מטיפול בחלק מענייניו של מוסאצ'ו, ולא ראה לנכון להימנע מטיפול בעניינים אחרים שלו, אך הוחלט אין בכך כדי לחצות את הרף הפלילי או להעיד על סטייה מן השורה בנסיבות המקרה.

החשדות נגד צור ומוסאצ'ו נחקרו במסגרת תיק החקירה המכונה "פרשה 1803" שנחקרה ע"י יאח"ה בלהב 433, ואשר במרכזה עומדים החשדות נגד חבר הכנסת דוד ביטן וחשודים רבים נוספים, שעניינם מצוי בשלבי הכרעה סופיים, לאחר שימועים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות