עבודות שירות על בעל שהפר צו הגנה ואיים על אשתו

הנאשם הורשע כי למרות שנאסר עליו ליצור קשר עם בת הזוג, הוא חייג אליה וכשלא נענה הגיע לביתה ואיים עליה בנוכחות הילדים: "עוד מעט לא תהיה לכם אמא"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסי טורס, גזר על בעל שאיים על אשתו והפר צו הרחקה של בית משפט, שלושה חודשי עבודות שירות. כמו כן, השופט הורה לנאשם לחתום על התחייבות בסך 2,000 שקלים להימנע בתוך שנתיים מלעבור עבירה של הפרת הוראה חוקית.

עוד באלימות במשפחה:

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננת היו בהליכי גירושים ולהם ארבעה ילדים ולבקשת המתלוננת, ניתן לה צו הגנה. למרות זאת חייג הנאשם אל המתלוננת מספר פעמים, ומשלא ענתה לשיחותיו הגיע לביתה. לאחר דרישות חוזרת מצד המתלוננת כי הנאשם יצא מהבית, הוא יצא עם הילדים וכשחזר דפק על הדלת והורה למתלוננת לפתוח על אף סירובה להכניסו פנימה.

"לא תהיה לכם אמא"

במעמד זה, נטען, איים הנאשם על המתלוננת, בנוכחות ילדיהם, באומרו: "עוד מעט לא תהיה לכם אמא, אני רואה דברים ויודע, הסיבה היחידה שאת בחיים זה בזכותי… תזמיני משטרה את יודעת שזה לא מעניין אותי… מה את רוצה? לראות עוד מעט שלא תהיי? את רוצה לראות שזה יקרה?". השוטרים שהגיעו לאחר שהוזעקו על ידי המתלוננת, ניסו לעצור את הנאשם אולם הוא החל להשתולל ואף שהגיע לתחנת המשטרה סרב לרדת וסרב להיכבל באזיקים ברגליו.

באישום השני, בחודש יולי האחרון, הנאשם הגיע לבית המתלוננת ופתח את הדלת באמצעות מפתח שהיה ברשותו. המתלוננת ביקשה ממנו לעזוב, הוא סרב והמתין מחוץ לדלת הבית תוך שחסם את עינית הדלת. בהמשך, זרק נעליים ומגב על גג הבית. לאחר כשעתיים התקשרה המתלוננת למוקד המשטרה, אך הנאשם עזב את המקום טרם הגעת השוטרים. על פי האישום השלישי הוא שוב הגיע לבית האישה והפר את צו ההגנה.

"מעשים חמורים"

התביעה ציינה כי מעשיו של הנאשם חמורים ואין להקל ראש באיומים שהשמיע כלפי המתלוננת, כמו גם בהפרת צו ההגנה בשלוש הזדמנויות שונות. נטען כי התנהגות הנאשם מאופיינת ברצון לשלוט במתלוננת וכי הנאשם לא נרתע אף מאנשי החוק שהוזעקו למקום. ההגנה ביקשה להסתפק בעונש צופה פני עתיד, אולם השופט החליט לגזור עליו עבודות שירות.

"אינני סבור שראוי להסתפק במקרה זה בעונש צופה פני עתיד בלבד, כעתירת ההגנה, והוא אף מצריך, כאמור, חריגה ממתחם הענישה שנקבע ולכך, כאמור, אין מקום בהיעדר כל אינדיקציה באשר לאופק שיקומי. עם זאת, אינני סבור כי ישנו הכרח להורות על כליאת הנאשם ובשים לב לעבר הנקי ונטילת האחריות, סבור אני שנכון לאפשר לו לשאת בעונשו בדרך של עבודות שירות", כתב השופט בגזר הדין.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסי טורס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות